هشدار رهبر چچن به اوکراین: ممکن است صبر مسکو پایان یابد!

رمضان غدیروف رهبر جمهوری چچن روز دوشنبه گفت که نیروهای مسلح روسیه در عملیات ویژه نظامی در اوکراین هنوز از توانایی ها و ظرفیت کامل خود بهره نبرده اند، اما ممکن است کاسه صبرشان لبریز شود.

به گزارش تازه‌نیوز، غدیروف در یک برنامه گفتگوی سیاسی در شبکه تلویزیونی روسیا-۱ گفت: در صورتی که شرایط تغییر نکند، صبر روسیه به سر خواهد رسید.

به نقل از ایرنا، وی افزود: در صورتی که ما (روسیه) دستکم ۲۰ درصد از توانایی خود را در آغاز جنگ اوکراین به کار برده بود، همه این شهرها و پایگاه هایی که نیروهایشان در آن مستقر شده و ساکنان آن، نابود شده بود.

رئیس جمهوری چچن و عضو فدراسیون روسیه افزود، ما باید به شهروندان اوکراین فرصت تصمیم گیری بدهیم. اما در صورت ادامه این وضع و تیراندازی نیروهای اوکراین به سوی سرزمین ما، کاسه صبر ما لبریز خواهد شد و به ما دستور داده خواهد شد که به سرعت به این وضع پایان دهیم که در این صورت از هم اکنون برای آنها (اوکراین) بسیار متاسفیم.
این مطالب را هم ببینید:

چهار روز پس از تشدید درگیری‌ها در شرق اوکراین و درحالی که مقام های این کشور، مدعی دفع حملات مکرر روسیه هستند، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای این کشور در این مدت ۲ کیلومتر به سمت غرب پیش‌روی کرده است.

نیروهای مسلح اوکراین صبح امروز (دوشنبه) در آخرین به روزرسانی از وضعیت درگیری‌ها در خطوط مقدم جنگ مدعی شدند که در شبانه روز گذشته حمله‌های روسیه به شهر «زاپوریژیا» را در جنوب شرقی اوکراین با موفقیت دفع کرده‌اند و در ۲۴ ساعت گذشته نیروهای دفاعی اوکراین توانسته‌اند حملات روسیه را در بخش‌هایی از «خارکیف»، «لوگانسک»، ‌ «دونتسک» و «زاپوریژیا» متوقف کرده و مانع پیش‌روی آن‌ها شوند.

اندیشکده مطالعات جنگ آمریکا (ISW) نیز عنوان کرد: براساس داده‌های تصاویر جغرافیایی، نیروهای روسی دستکم بخشی از روستای کراسنا هورا را تصرف کرده و اوکراینی‌ها نیز به احتمال زیاد از آن منطقه عقب نشینی کرده‌اند.

رویترز روز گذشته در گزارشی تاکید کرده بود که با توجه به گستردگی خط مقدم جنگ در اوکراین و تشدید درگیری‌ها، در شرایط حاضر تعیین اینکه کدام طرف جنگ بر یک منطقه تسلط دارد غیرممکن به نظر می‌رسد.

در این میان، ‌ هم‌زمان با مطرح شدن ادعاهایی درباره آغاز تهاجم گسترده و زمینی نیروهای روسیه از روز جمعه در مناطق شرقی اوکراین در کنار تداوم حملات موشکی روسیه به شبکه برق اوکراین، اولها استفانیشینا معاون نخست وزیر این کشور روز گذشته با هشدار نسبت به کاهش ذخایر تسلیحاتی اوکراین، ارسال «فوری» مهمات و توپخانه‌ جنگی را از متحدان این کشور خواستار شده بود.

با وجود درخواست‌های متعدد اوکراین برای دریافت تسلیحات تهاجمی بیشتر، تانک‌ها و جنگنده‌های هوایی غربی و سفر اخیر ولودمیر زلنسکی رییس‌جمهوری این کشور به اروپا به همین منظور، متحدان غربی اوکراین نگران هستند که ارسال تسلیحات پیشرفته به این کشور به تشدید تنش با مسکو و در نهایت درگیری میان روسیه و ناتو منجر شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.