حمله باشگاه پیکان به ساپینتو: اینجا «جنگل» نیست!

باشگاه پیکان با جمع‌آوری اسناد و مدارک از سرمربی تیم استقلال شکایت می‌کند.

به گزارش تازه‌نیوز، حواشی پیش آمده در بازی استقلال و پیکان ادامه‌دار شده است؛ بعد از اعلام باشگاه استقلال مبنی بر شکایت از مجتبی حسینی سرمربی پیکان حالا باشگاه خودروساز تهرانی با انتشار بیانیه‌ای علیه ساپینتو و حرف‌های عجیب او در نشست خبری امروز موضع‌گیری کرده است.

در بیانیه‌ای که باشگاه پیکان منتشر کرده، آمده است:

«در حاشیه دیدار دو تیم پیکان و استقلال از چارچوب هفته بیستم لیگ برتر، اتفاقات ناگواری برای فوتبال ایران رقم خورد که جای تاسف دارد.

ریکاردو ساپینتو سرمربی باشگاه استقلال که به گواه رسانه‌ها و آرای کمیته انضباطی، یکی از پرحاشیه‌ترین مربیان این فصل رقابت‌های لیگ ایران به حساب می‌آید، پس از دیدار مقابل پیکان در کنفرانس خبری، پا را از مسائل اخلاقی فراتر گذاشت و حرف‌هایی به زبان آورد که غیرقابل بخشش و غیرقابل کتمان است.

البته مدیر رسانه و مترجم وی در همان زمان، تلاش زیادی برای «ماست‌مالی» کردن صحبت‌های توهین‌آمیز ساپینتو داشتند و اصرار می‌کردند که مفهوم «جنگل» در زبان انگلیسی و زبان فارسی متفاوت است(!) که این شکل از توجیه، توهین به شعور علاقه‌مندان فوتبال به خصوص هواداران محترم استقلال به عنوان مخاطبان اصلی این دیدار بود.

باشگاه پیکان ضمن احترام به همه طرفداران فوتبال، مخصوصا هواداران استقلال و سابقه این باشگاه که ریشه در ذهن تاریخی فوتبال کشورمان دارد، با ارائه اسناد و مدارکی از جمله، صحبت‌های ساپینتو در محل کنفرانس خبری بعد از بازی، از ایشان به کمیته انضباطی و کمیته اخلاق شکایت می‌کند.

باشگاه پیکان شکست در زمین بازی را می‌پذیرد اما اجازه نخواهد داد فردی به خود جرات دهد به فوتبال این مملکت برچسب «جنگل» بزند و یا رفتار مربیان ایرانی را با «رفتار حیوانی» مقایسه کند. این مدل صحبت کردن در کنفرانس خبری، شخصیت یک مربی را عیان می‌سازد و این سوال را به اذهان متبادر می‌کند که چرا باید دلار از کشور خارج شود تا یک مربی پرتغالی به ایران بیاید و رفتار ایرانی‌ها را با رفتار حیوانات مقایسه کند.

امیدواریم کمیته اخلاق و کمیته انضباطی با شجاعت و شهامت اقدام به صدور رای عادلانه در خصوص حواشی تمام‌نشدنی ساپینتو در لیگ ایران کند.

همچنین باشگاه پیکان این پرونده را تا حصول نتیجه به صورت مجدانه پیگیری خواهد کرد.»

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.