هفته‌نامه تایم، راز ترور فخری‌زاده را فاش کرد!

اسرائیل امیدوار است که تندروهای ایرانی، حاکمیت ایران را تشویق کنند تا با یک اقدام تلافی جویانه، امکان بازگشت دولت بایدن به برجام هر چه بیشتر دشوار شود.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، هفته‌نامه تایم در تحلیلی درباره ترور شهید فخری‌زاده نوشت:سال وحشتناک ایران با ترور معمار برنامه تسلیحات هسته ای بدتر از بد شد. وزیر امور خارجه و رسانه های ایران خیلی سریع انگشت اتهام خود را به سمت اسرائیل گرفتند. سال 2020 با ترور چهره بانفوذ ایرانی، قاسم سلیمانی، آغاز شد و با سقوطییک هواپیمای مسافری و ویروس کرونا و کاهش قیمت نفت و گاز و… همراه بود.

برای ایرانیانی که مشتاق بازگشت ایالات متحده به برجام هستند پیروزی جو بایدن خبر خوبی از آرامش اقتصادی است. با انتخابات ریاست جمهوری سال آتی ایران و تندروهایی که تلاش می کنند دولت حسن روحانی را زمین بزنند، مذاکره‌کنندگان ایران نمی خواهند در میز گفتگو ضعیف به نظر برسند. با این حال، روحانی می داند که دیپلمات ارشد بایدن، تونی بلینکن و مشاور امنیت ملی، جک سولیوان همان پیشکسوتان تیم اوباما هستند که توافق اولیه را در سال 2015 به سرانجام رساندند.
این زمان بندی توضیح می دهد که چرا اسرائیل حالا برای کشتن دانشمند ایرانی دست به کار شده است. دونالد ترامپ هنوز رئیس جمهور است. برنامه هسته ای ایران به احتمال زیاد زنده خواهد شد. اسرائیل عامل ترور دانشمندان هسته ای ایران در گذشته بوده است، هر چند هیچ کدام از آنها به اهمیت فخری زاده نبوده اند. چه بسا اسرائیل امیدوار است که تندروهای ایرانی، حاکمیت ایران را تشویق کنند تا با یک اقدام تلافی جویانه زمینه بازگشت دولت بایدن به توافق هر چه بیشتر دشوار شود.

اتهام زنی ایران مبنی بر اینکه اسرائیل فخری زاده را کشته است با توجه پیچیدگی حمله قابل قبول به نظر می رسد، در اینجا نشانه های نگران کننده ای از رخدادهای پیش رو وجود دارد. به نظر می رسد که دانشمند هسته ای و تیم پشتیبانش به کمک سلاح های کنترل از راه دور مورد حمله قرار گرفته اند. این شکلی از سلاح آتش به اختیارِ کشنده است که بیشتر در فیلم ها شاهدش بوده ایم. فناوری های تازه به ویژه پیچیدگی روزافزون هواپیماهای بدون سرنشین، جنگ های نامتقارن را رایج تر و کارامدتر می کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.