ادعای جدید واشنگتن علیه ایران و روسیه

آمریکا امروز _پنجشنبه_ ابراز نگرانی کرد که با وجود تحریم‌ها ، روسیه همچنان از طریق واسطه‌هایی مانند ایران به تراشه‌ها و فناوری خارجی دسترسی دارد.

به گزارش تازه‌نیوز، تئا کندلر ، دستیار وزیر بازرگانی ایالات متحده در امور مدیریت صادرات به خبرنگاران در توکیو گفت که در بحبوحه تحریم‌های غرب، ولادیمیر پوتین برای تهیه کالاهای تحریم شده به متحدانی مانند ایران، کره شمالی و چین روی آورده است .

کندلر گفت: اگر بتوانید شرکای ایران و کره شمالی را تصور کنید، روسیه به کشورهای دیگر روی آورده است تا خلأهای موجود در خرید خود را پر کند که ناشی از خروج محصولات ما از بازار روسیه است.

به نقل از ایلنا، وی با تکرار ادعای بی‌اساس غرب افزود: ما می دانیم که روسیه از پهپادهای ایرانی در اوکراین برای کشتن غیرنظامیان استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

همچنین راب مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران هم در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر مدعی استفاده از پهپادهای ساخت ایران توسط روسیه شد.

وی در پیام خود نوشت: با وجود اینکه ایران مدام آن را انکار می‌کند، اما شواهد همچنان روی هم انباشته می‌شوند. پهپادهای ایران در منطقه و همچنین توسط روسیه در جنگ بیرحمانه علیه اوکراین استفاده می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.