هواشناسی ایران امروز جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱

آخرین وضعیت هواشناسی ایرانبرای امروز جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ منتشر شد.

به گزارش تازه‌نیوز، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق سواحل دریای خزر، شمال کرمان، جنوب یزد و برخی مناطق استان فارس بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

شنبه در خراسان جنوبی و شمال کرمان بارش پراکنده روی می‌دهد و پس از آن سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود. از روز یکشنبه تا آخر هفته در اکثر مناطق کشور جو آرام همراه با افزایش محسوس دما به ویژه در نوار شمالی کشور روی می‌دهد.

امروز در جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک دور از انتظار نیست.

طی سه روز آینده خلیج‌فارس و روز یکشنبه دریای عمان مواج است. از شنبه تا اواسط هفته آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت آلاینده‌های جوی افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

توصیف سامانه: سامانه بارشی

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۱/۱۱/۲۸

نوع مخاطره: بارش برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، وزش باد شدید، گاهی رعدو برق، در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف، احتمال وقوع بهمن و کولاک برف

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۱/۱۱/۲۸: مناطق مرکزی فارس، شمال کرمان، خراسان جنوبی، شمال و جنوب خراسان رضوی، خراسان شمالی.

اثر مخاطره: کاهش دید، لغزندگی جاده ها، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال آبگرفتگی معابر محدود، احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و احتمال افت فشار گاز و قطعی برق.

توصیه: آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه‌های مسئول، احتیاط در سفرها، به همراه داشتن تجهیزات کافی در هنگام مسافرت با خودرو، تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و مدیریت در مصرف منابع انرژی به‌ویژه گاز و برق.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.