سبقت اروپا از آمریکا در تحریم ایران/ فرصت‌هایی که جز افسوس چیز دیگری برای ایران نداشت!

فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: در طول ۱۸ ماه اخیر نه تنها برجام احیا نشد بلکه امروز اروپا حتی جلوتر از آمریکا دنبال تشدید تحریم ها و ایجاد محدودیت های بیشتر مقابل تهران است.

به گزارش تازه‌نیوز، سیدابراهیم رئیسی هر بار که سخنرانی می کند یا خبرنگاران از او درباره وضعیت اقتصادی می پرسند، خیلی محکم و قوی پاسخ می دهد «تورم را کنترل می کنیم و قطار پیشرفت با سرعت به پیش خواهد رفت، جوانان امیدوار باشند.» حال بعد از گذشت یک سال و نیم از ریاست جمهوری سیدابراهیم رئیسی این سئوال پیش می آید که چرا نشانه هایی از این پیشرفت و تسلط دولت بر اوضاع اقتصادی در زندگی مردم مشاهده نمی شود.

غلامرضا انصاری درباره وعده های مکرر رئیس جمهور به جوانان برای روشن بودن آینده گفت: با وجود همه نقدها به دولت آقای روحانی، حداقل آن دولت معتقدم به تعامل جهانی بود، از این رو اروپا در طول دوره ریاست جمهوری ترامپ به هیچ وجه حاضر به همراهی با واشنگتن علیه تهران نشد.

وی افزود: آقای روحانی حتی روزهای آخر ریاست جمهوری اش اعلام کرد «اگر اجازه داشته باشیم الان امکان احیای برجام وجود دارد» اما آقای رئیسی و اطرافیانش چون هیچ گاه کار اجرایی نکرده بودند، شعاری به موضوعات می نگریستند و تصور داشتند اگر دولت را تحویل بگیرند با یکدستی به وجود آمده در حاکمیت می توانند یک شبه برگ برنده احیای برجام را در کارنامه خودشان ثبت کنند.

بیشتر بخوانید:

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: در طول ۱۸ ماه اخیر نه تنها برجام احیا نشد بلکه امروز اروپا حتی جلوتر از آمریکا دنبال تشدید تحریم ها و ایجاد محدودیت های بیشتر مقابل تهران است. ما می توانیم در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت با دنیا حتی آمریکا وارد مذاکره شویم. این توان و قابلیت را هم داریم که بتوانیم حق خودمان را پای میز مذاکره بگیریم.

وی ادامه داد: سیاست دولت سیزدهم برای درگیر شدن با دنیا و اجرای رویکرد تقابلی به جای تعاملی وضعیتی را برای کشور پدید آورده که به جای آنکه حکومت آمریکا از بین برود، ملت خودمان بر اثر مشکلات سخت و کشنده اقتصادی و تورم هولناک در حال نابود شدن است.

به نقل از نامه‌نیوز، این تحلیلگر مسائل سیاسی تأکید کرد: وقتی ناکارآمدی بالا برود حکایت از آن دارد که نالایق‌ترین مدیران در حوزه های اجرایی سکان اداره کشور را به دست گرفتند و وضعیت بسیار بدی را برای زیست مردم پدید آوردند. امروز نفس مردم در حال قطع شدن است و تنها راه نجات بازگشت مدیران متخصص و باتجربه به مسئولیت ها است.

وی افزود: دولت آقای رئیسی به دلیل ناتوانی، عدم تخصص، بی تجربگی و بی دانشی اوضاعی را پدید آورده که حتی آنها که فکر می کردند دولت کاره ای است، امروز دیگر چنین دیدگاهی را ندارد. امیدوارم فضای سیاسی کشور باز شود و برگزاری انتخابات آزاد و رقابتی در دستورکار قرار گیرد تا کشور از این وضعیت هولناک و کشنده اقتصادی به وضعیت اصلاح گام به گام اوضاع منتقل شود.

انصاری با بیان اینکه مسئولان باید به مردم پاسخگو باشند، گفت: رئیس جمهور آمریکا با همه قدرتی که دارد مقابل قانون تابع است، به طوری که خانه شخصی اش را مورد بازرسی قرار می دهند. وقتی کشور ما در مسیر اصلاح امور قرار می گیرد که همه مسئولان در مقابل نظارت مجلس مقتدر پاسخگو باشند.

این فعال سیاسی بیان کرد: قطعا در چنین شرایطی که زیرساختهای اقتصادی و منابع مالی کشور از بین رفته است و حتی کشورهای کوچک برای ما شاخ و شانه می کشند، اگر اصلاحات به موقع و قانونی انجام نشود، آینده کشور تاریک تر از حال حاضر خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.