ارتفاع عجیب و غریب ۶ متری برف در جاده زیلایی در مارگون +ویدئو

جاده ۵۰ روستای بخش زیلایی با جمعیتی افزون بر ۱۳ هزار نفر بعد از گذشت ۲۰ روز بازگشایی و ارتباط این روستاها با یاسوج برقرار شد

به گزارش تازه‌نیوز، ۲۰ روز پیش به دلیل بارش شدید برف و ریزش ۱۲ بهمن ۸ تا ۱۰ متری راه ارتباطی ۵۰ روستای بخش زیلایی از توابع شهرستان مارگون مسدود شد.

ریزش ۱۲ بهمن ۸ تا ۱۰ متری حدفاصل گردنه سیاه کوه تا زیر گچ پوله بخش زیلایی راه ارتباطی بیش از ۵۰ روستا با جمعیتی افزون‌بر ۱۳ هزار نفر را قطع کرد بود که بنا به گفته فرماندار مارگون بعد از گذشت ۲۰ روز با تلاش راهداران جاده این روستاها بازگشایی و ارتباط با یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برقرار شده است.

به نقل از تسنیم، مختار اندرخور فرماندار مارگون با تقدیر از تلاش راهداران می‌گوید: به دلیل بارش شدید برف راه ارتباطی بیش از ۸۰ روستا مسدود شده بود که هم اکنون بازگشایی شده و تنها ارتباط دو روستا به دلیل حجم زیاد بارش برف قطع است.

عابد محمدی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفته است: در پی بارش های اخیر برف سنگین و سقوط بهمن در ۱۵ نقطه، جاده مناطق شب لیز و سیاه کوه به مرکز بخش زیلایی مسدود شد.

وی افزود: کار بازگشایی این مسیر با استقرار دو دستگاه بلدوزر، یک دستگاه لودر، یک دستگاه نمک پاش و حدود ۱۰ نفر راهدار شروع شد.

محمدی با بیان اینکه از ۱۵ بهمن ریزش شده در این جاده ، ۱۰ بهمن کنار زده شد اضافه کرد: با شروع بارش‌های اخیر و بارش برف سنگین کار بازگشایی این مسیر تا پایان بارش‌ها تعطیل شد.

وی علت تاخیر و طولانی شدن بازگشایی مسیر شب لیز به زیلایی را تداوم بارش‌های برف سنگین و سقوط چندین باره بهمن عنوان کرد و گفت: با اتمام بارش‌های اخیر با استقرار ۳ دستگاه بلدوزر و یک دستگاه لودر و نمک پاش کار بازگشایی این مسیر به صورت شبانه روزی مجددا شروع شد.

مدیرکل راهداری و حمل نقل کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بعد از ۲۰ روز تلاش شبانه روزی نیر‌وهای راهداری، بالاخره این جاده امروز بازگشایی شد و تردد بیش از ۷۰ روستا از این مسیر به زیلایی و مرکز استان برقرار شد.

محمدی تردد از جاده شب لیز سیاه کوه به زیلایی را تاپایان اسفند خطر آفرین توصیف کرد و گفت: با توجه به افزایش تدریجی دما سقوط بهمن در این مسیر دور از انتظار نیست و توصیه می‌شود مردم حتی الامکان از این جاده تردد نکنند و در صورت تردد از آن، همه جوانب احتیاط را رعایت کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.