زالی: آمار مبتلایان تهرانی به کرونا با شیبی ملایم رو به افزایش است

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهرتهران از افزایش آمار مبتلایان به کرونا، طی روز‌های اخیر در تهران خبر داد و گفت: آمار مبتلایان به کووید ۱۹ با شیبی ملایم رو به افزایش است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از میزان، علیرضا زالی در گفت و گوی زنده خبری با اشاره به ضرورت اعمال قوانین دورکاری کارکنان ادارت با هدف کنترل پاندمی کرونا در تهران اظهارکرد: استمرار دورکاری کارکنان می‌تواند از افزایش شیوع کرونا پیشگیری کند.
وی با تاکید بر افزایش آمار مبتلایان، بستری شدگان و فوتی‌های با تشخیص کرونا در مقایسه با هفته‌های قبل، ضرورت اعمال محدویت‌ها را خواستار شد و افزود: دورکاری کارکنان ادارات علاوه بر کاهش حضورکارمندان از تولید سفر‌های درون شهری و افزایش بار ترافیک می‌کاهد بنابراین کماکان پیشنهاد ستاد عملیات مقابله با کرونا استمرار محدودیت در ترددهاست.
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهرتهران با بیان این که متاسفانه آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در مقایسه با هفته گذشته در تهران رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: مجموعا در ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۶۵۹ بیمار دراستان تهران با تشخیص کرونا بستری شده اند که این آمار در مقایسه با هفته گذشته سیر صعودی داشته است.
زالی با بیان این که ۱۴۳ نفر از مبتلایان قطعی به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شده اند گفت: سهم بیماران سرپایی که نیاز به بستری در بخش‌های درمانی داشته اند نیز ۹،۹ دهم درصد را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: از مجموع افرادی که به عنوان بیمار بیمارستانی نیز به مراکز درمانی تهران با تشخیص کرونا مراجعه کرده اند ۲۱ درصد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفته اند.
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهرتهران از افزایش آمار مبتلایان به کرونا، طی روز‌های اخیر در تهران خبر داد و گفت: آمار مبتلایان به کووید ۱۹ با شیبی ملایم رو به افزایش است.
زالی با اشاره به این که پیش بینی می‌شود تهران به سمت موج سوم کرونا در حرکت باشد، افزود: در استان تهران ورود موج سوم کرونا بسیار زودتر از سایر استان‌ها شکل خواهد گرفت و درهفته‌های پیش رو با افزایش آمار بیماران کرونایی تهران شرایط جدیدی را تجربه می‌کند.
وی با اشاره به این که محدودیت در تردد‌ها و دورکاری کارکنان ادارات به میزان قابل توجهی می‌تواند از سرایت پذیری کرونا بکاهد، تاکید کرد: کاهش حضور و فعالیت کارکنان در ادارات پیشنهاد فنی و کارشناسی ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهرتهران است.
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران ادامه داد: گروه‌های پرخطر کماکان از حضور در محل کار معاف هستند و این گروه‌های می‌توانند ضمن ارائه گواهی پزشکی از قوانین محدودیت‌ها استفاده کنند.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.