نام این حشره آدولف هیتلر است!

نام جدید حشره‌ای بدبو که طرح پشتش شبیه چهره هیتلر است آدولف هیتلر است.

به گزارش تازه‌نیوز، «کاتاکانتوس اینکارناتوس» (Catacanthus incarnatus)، حشره ای است که اخیرا نامش به «آدولف هیتلر» تغییر کرده و به دلیل بوی بدش که مهمترین عامل دفاعی آن نیز هست، شناخته می شود. این حشره که بومی جنوب شرق آسیا و هند است طراحی غیرمعمول پشتش، او را شبیه چهره دیکتاتور معروف نازی کرده. «آدولف هیتلر» به عنوان آفت میوه، پنبه، ذرت، سویا و بادام هندی شناخته می شود.

پیش از این نیز گونه های دیگر حشرات با الهام از نمادهای بالیوودی مانند آمریش پوری و ای. کی. هانگال نامگذاری شده اند. گفته می‌شود که هدف از این نوع نامگذاری، ایجاد علاقه در دانش‌آموزان برای یادگیری آسان‌تر و پژوهش در مورد گونه های مختلف است.

 

حشره ای به نام هیتلر
اگرچه این اقدام خلاقانه تغییر نام این حشره به «آدولف هیتلر» به نظر می رسد، اما ناظران حیات وحش واکنش متفاوتی نشان داده اند.

مایکل لاسل (Michael Lassle)، یک عکاس حیات وحش که این حشره را در لنکاوی، مالزی مشاهده کرده است، گفت: «بندپایان به هیتلر نیازی ندارند! من متوجه شباهت‌های آن با هیتلر می شوم، همان‌طور که شباهت هایی بین عنکبوت ناپلئونی و ناپلئون می بینم. اما افراد مختلف ممکن است چیزهای متفاوتی را در طبیعت ببینند و بنابراین من “حشره بدبو با چهره انسان” (man-faced stink bug) را به عنوان نام مستعار ترجیح می دهم».

تصویری از «آدولف هیتلر» که توسط دیوید اونگ ثبت شده است
تصویری از «آدولف هیتلر» که توسط دیوید اونگ ثبت شده است

او در انتها گفت: «اگر من جای این حشره بودم، مطمئناً دوست نداشتم با هیتلر مقایسه شوم.»

دیوید اونگ (David Ong)، عکاس و استاد دانشگاه بیرمنگام که از این موجود در جنگلی در نزدیکی کوالالامپور عکاسی کرده است، گفت که «الویس» مقایسه بهتری بود.»

دیوید گفت: «اگرچه استفاده از نام مستعار خوب است، اما استفاده از نام علمی دقیق تر است. ما هنگام عکاسی بدون اشاره به شخص خاصی، آن را “چهره انسان” (man-faced) نامیدیم.»

نظر شما درباره نامگذاری این چنینی حشرات و سایر جانوران چیست؟

منبع:روزیاتو

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.