توضیحات سخنگوی دولت درباره قیمت دلار و وضعیت اینترنت

سخنگوی دولت گفت: روز ۱۱ اسفند سفر استانی رئیس جمهور به بوشهر انجام می‌شود که برنامه‌ها و افتتاح‌های بسیار خوبی برای آن برنامه‌ریزی شده و طی آن ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی افتتاح می شود.

به گزارش تازه‌نیوز، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری با اهالی رسانه ضمن تبریک ایام شعبانیه و تسلیت شهادت شهید آتش‌نشان دارابی گفت: در هفته گذشته سانحه سقوط بالگرد وزیر ورزش و همکارانشان را داشتیم که منجر به شهادت آقای احمدی به عنوان یکی از مدیران جهادی شد. وی از شهیدان حین خدمت محسوب می‌شود.

به نقل از مهر، وی افزود: روز ۱۱ اسفند سومین سفر استانی رئیس جمهور به بوشهر انجام خواهد شد. برنامه‌ها، جلسات و افتتاح‌های بسیار خوبی برای آن برنامه‌ریزی شده و به نوعی ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی افتتاح خواهد شد که در کشور عزیزمان در فاز ۱۴ به بهره برداری می‌رسد و به موجب آن روزانه ۵۰ هزار مترمکعب گاز تولید خواهد شد.

سخنگوی دولت بیان کرد: از دیگر افتتاح‌های این سفر استانی افتتاح طرح‌های آب شیرین کن است. دو طرح با ظرفیت ۳۵ هزار متر مکعب و دیگری با ظرفیت بیش از ۶ هزار متر مکعب به افتتاح می‌رسد. طبق معمول سفرهای استانی در این سفر بیش از ۲ هزار مسکن افتتاح خواهد شد و طرح‌های گردشگری بسیاری نیز در این سفر به افتتاح خواهد رسید.

بهادری جهرمی تصریح کرد: در هفته‌ای که گذشت آئین‌نامه حمایت از نخبگان ایرانی به تصویب رسید و به زودی ابلاغ خواهد شد و تسهیلاتی در زمینه مسکن و حمایت بیمه‌ای و سایر تسهیلات دیگر برای نخبگان عزیز پیش‌بینی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه سفرهای نوروزی قرار داریم رئیس‌جمهور دستور دادند همه استانداران و مدیران با هماهنگی صنایع دستی غرفه‌هایی را برای معرفی و ارائه محصولات گردشگری هر استان و تولیدات بانوان سرپرست خانوار ایجاد کنند تا موجب رونق بیشتر گردشگری و همچنین کمکی برای فروش صنایع دستی زنان سرپرست خانوار شود.

این مطالب را هم ببینید:

سخنگوی دولت در رابطه با راه اندازی مرکز مبادله ارز خاطرنشان کرد: بعد از اینکه دشمن ملت ایران در پیش برد طرح‌های خود در کف خیابان و اغتشاشات دچار ناکامی شد و مردم از هجمه همه جانبه دشمن استقبال نکردند، تمرکز را در حوزه اقتصادی و ارز گذاشت. در همین یک سال اخیر شاهد ثبات نسبی در بازار ارز بودیم و بعد از این تمرکز ناآرامی‌ها و فشارهای اقتصادی، وضعیت بی ثباتی در بازار ارز که موقتی و کوتاه مدت خواهد بود اتفاق افتاد.‌

بهادری جهرمی گفت: نهادهای اطلاعاتی و امنیتی اقداماتی انجام دادند و برخی از دشمنان محور التهاب آفرینی بودند و دستگیر شدند. برخی از التهابات در خارج از کشور هدایت می‌شود و عوامل خارج نشین آن را هدایت می‌کنند و این قبیل مسائل قابلیت پیگیری حقوقی دارند.‌

وی اضافه کرد: در حوزه اقتصادی تأمین ارز در سامانه‌های مربوطه برای تأمین نیازها در حال انجام است. میزان تأمین ارز ما در سامانه‌های مختلف عموماً بیشتر از تقاضاها است و با ثبات نسبی قیمت عرضه ارز در مقایسه با بازارهای فله‌ای، قاچاقی و دلالی نشان می‌دهد نمی‌شود روی این قیمت‌ها خیلی حساب کرد.

مردم به التهابات مقطعی اعتماد نکنند

سخنگوی دولت بیان کرد: با توجه به تجربه‌ای که مردم روی بازارهای ملتهب دارند توصیه داریم که به التهابات مقطعی اعتماد نکنند و سرمایه گذاری نداشته باشند و در حوزه سرمایه گذاری به شرکت‌های خصوصی دارای طرح مراجعه داشته باشند.

بهادری جهرمی در رابطه با برنامه دولت برای کنترل بازار مسکن اظهار داشت: به موازات طرح دولت برای تعیین سقف اجاره بها که طرحی مسکن و مقطعی بود، تولید مسکن و جبران عقب ماندگی‌ها مورد توجه دولت است که در دولت قبل مورد توجه نبود. تمرکز دولت تأمین مسکن است و مالیات بر عابدی سرمایه نیز می‌تواند کمک کند تا قیمت مسکن کنترل شود تا به مرجعی برای سوداگری و سرمایه گذاری تبدیل نشود.

وی افزود: در تمامی سفرهای پیش روی استانی افتتاح‌های طرح‌های ملی مسکن را هم داشتیم. در حوزه تأمین زمین هم ۲۴ هزار هکتار در شهرک‌ها معرفی شدند و برای ساماندهی مشاوران املاک نیز طرح‌هایی در حال تدوین و تصویب است.

سخنگوی دولت در رابطه با راه اندازی مرکز مبادله ارز خاطرنشان کرد: بعد از اینکه دشمن ملت ایران در پیش برد طرح‌های خود در کف خیابان و اغتشاشات دچار ناکامی شد و مردم از هجمه همه جانبه دشمن استقبال نکردند، تمرکز را در حوزه اقتصادی و ارز گذاشت. در همین یک سال اخیر شاهد ثبات نسبی در بازار ارز بودیم و بعد از این تمرکز ناآرامی‌ها و فشارهای اقتصادی، وضعیت بی ثباتی در بازار ارز که موقتی و کوتاه مدت خواهد بود اتفاق افتاد.‌

سخنگوی دولت در رابطه با نگاه دولت برای بازگرداندن اینترنت به شرایط عادی خاطرنشان کرد: محوریت بحث در مورد اینترنت در حوزه اختیارات شورا عالی فضای مجازی است و ابلاغ رئیس جمهور به دبیر جدید اصلاح سیاست‌ها است. توجه ویژه به اقتصاد دیجیتال از مفادی است که در حکم رئیس جمهور آمده است. طی مکاتبه‌ای از رئیس جمهور درخواست شده برای حمایت از کسب و کارهای اینترنتی در مورد محدودیت‌ها بازنگری شود.

بهادری جهرمی گفت: خواهش ما این است که بحث اینترنت از بحث پلتفرم‌ها تفکیک شود. آمار رشد شبکه ملی اطلاعات و رتبه بندی‌های جهانی کیفیت و سرعت اینترنت در ایران موجود و قابل دسترسی است. در خصوص پلتفرم‌های خاص مطابق هر کشوری، از حوزه هر گونه فعالیت مولد، مؤثر و قانون مند در چارچوب حقوق بین الملل استقبال می‌کنیم. ما طرفدار استانداردهای دوگانه نیستیم. استاندارهای جهانی برای همه کشورهای جهان باید یکسان باشد و دفاتر حقوقی فعال در کشورها داشته باشند. در تلاش تأمین نیازهای داخلی به حد توان هستیم.

طرح جدید وزارت صمت برای نظارت بر بازار

وی در رابطه با بالا رفتن روزانه قیمت دلار و برنامه دولت برای کنترل بازار اضافه کرد: واردات کالا از طریق سامانه‌های مورد نظر، من جمله سامانه نیمایی انجام و نرخ گذاری می‌شود. ارز همه واردات موجود در سامانه از این طریق تأمین شده و ما تراز تجاری مثبت داریم. قیمت گذاری بر اساس سایر قیمت‌ها قطعاً تخلف است. سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت صمت و وزارت جهاد از روز گذشته با طرح جدیدی نظارت بر بازار دارند.‌

سخنگوی دولت بیان کرد: در بحث کالای قاچاق، باید با وارد کننده برخورد شود. کالای رسمی در حال تأمین است و قیمت گذاری باید بر اساس سامانه‌ها انجام شود. رسانه‌ها از تمرکز بر این حوزه باید حمایت کنند.

بهادری جهرمی در رابطه با آخرین وضعیت سلامتی وزیر ورزش اظهار داشت: باز هم به روح آقای احمدی درود می‌فرستم. الحمدلله وزیر ورزش و سایر عزیزان مصدوم حال عمومی خوبی دارند و وضعیتشان رو به بهبود است. برای سلامتی ایشان کمتر ملاقات صورت می‌گیرد و دستگاه‌های متصل به ایشان منفک شدند. دقایقی با تناوب قدم می‌زنند و شرایط جسمانی ایشان قدم به قدم رو به بهبود است و ان شاءالله طی روزهای آتی از بخش مراقبت‌های ویژه به بخش منتقل می‌شوند. به شایعات هم نباید توجه شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.