چرا عربستان و امارات نگران ایران شده‌اند؟!

اسرائیل به همراه متحدان منطقه‌ای خود یعنی امارات و عربستان به شدت دنبال تنش‌آفرینی در منطقه هستند و از رویکرد جوبایدن به شدت نگرانند آنها می‌خواهند تحریم‌های ایران باقی بماند تا ایران در داخلکشورش سرگرم شود!

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، روزنامه رای الیوم چاپ انگلستان در تحلیلی نسبت به انتخابات آمریکا وتحولات منطقه نوشت: روی کار آمدن دمکرات ها با استقبال زیاد در تل آویو، ریاض و ابوظبی روبرو نشد و علت اصلی این امر مواضع این حزب در قبال ایران و احتمال بازگشت بایدن به توافق هسته ای است. این سه کشور می خواهند تحریم های ایران باقی بماند تا به این ترتیب این کشور به امور ضروری داخلی خود سرگرم بماند و نتواند وارد رقابت های منطقه ای شود.

همچنینباید گفت که ایران اخیرا از طریق سرنگونی هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه هرمز یا از طریق متحدانش در منطقه یعنی حوثی ها و بمباران تاسیسات آرمکو پیام های متعددی ارسال کرده مبنی بر این که ثبات و شکوفایی منطقه بدون تهران و به ضرر این کشور نخواهد بود.

احتمالا دمکرات ها با بازگشت به قدرت در راستای تصحیح برخی از اشتباهات سیاست آمریکا در قبال ایران گام بردارند که تنها محدود به بازگشت به توافق هسته ای نخواهد بود. کشته شدن دانشمند ایرانی در این شرایط یعنی در مرحله انتقال قدرت در آمریکا بیشتر از آنکه با هدف رهایی یافتن از یک دانشمند هسته ای باشد تلاشی برای دشوار کردن ماموریت دمکرات ها در مذاکرات آتی با تهران در خصوص توافق هسته ای است.

برخی ناظران باور دارند اگر ترامپ برای بار دوم انتخاب شده بود، احتمالا به برخی از تاسیسات هسته ای ایران حمله می کرد. بازگشت به توافق هسته ای از سوی دولت جدید آمریکا به احیای اقتصادی ایران کمک می کند و این کشور را با قدرت به عرصه بین المللی بازمی گرداند و این مسئله دشمنان این کشور را ناراحت خواهد کرد و باعث خواهد شد آنها سرگرم این کشور و نیز مسائل داخلی خود شوند و فرصتی برای نفوذ به خارج و ایجاد بحران نداشته باشند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.