افراد در معرض ریسک در اولویت دریافت واکسن‌های مورد نیاز هستند

سخنگوی دولت با بیان اینکه هماهنگی سه قوه موجب حل سریع‌تر مشکلات کشور خواهد شد، گفت: بودن دو قوه دیگر در کنار دولت به تفاهم در تصمیمات، کوتاه شدن فرآیند تصمیم گیری‌ها و همکاری بیشتر منجر می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز و ب نقل زا میزان، علی ربیعی  امروز در نشست خبری هفتگی اظهارداشت: هماهنگی سه قوه موجب حل سریعتر مشکلات کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: با شیوع کرونا و تبعات اقتصادی فراوانی که داشته است، ایران تنها کشوری است که هم با تحریم و هم با کرونا روبرو شده است ، تعدادی از مسائل مهم است که نیاز به تصمیماتی دارد که همه اینها در اختیار دولت نیست لذا بودن دو قوه در کنار دولت و تفاهم در تصمیمات، به کوتاه شدن فرآیند تصمیم گیری ها و همکاری بیشتر منجر می شود. این همکاری ها از ضرورت اجتناب ناپذیر این دوره است.

سخنگوی دولت گفت: چگونگی افزایش سرمایه گذاری و امنیت آن و مشکلاتی که سرمایه گذاری در کشور دارد و سه قوه باید برای رفع آن تباید لاش کنند در جلسه سران قوا،  مورد بحث قرار گرفت. همچنین گسترش صادرات به کشورهای همسایه و چگونگی برگشت سریع ارز مورد بررسی قرار گرفت، البته سیاست های کاهش تورم و نقدینگی و بازار بورس نیز مورد بحث قرار گرفت.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهور با بیان اینکه در جلسه سران قوا چگونگی هماهنگی‌های اجرایی، تقنینی، نظارتی و قضایی را مورد گفتگو قرار گرفت، گفت: همچنین به علت حساسیت موضوعات بین المللی، مسائل منطقه‌ای و چگونگی مقابله با طراحی‌ها و توطئه‌های رژیم صهیونیستی مورد بحث قرار گرفت. در پایان جلسه، سران محترم قوای قضاییه و مقننه اظهار داشتند امید است با تعاملات بیشتر قوا، از شرایط سخت امروز زندگی مردم به بهترین نحو عبور کنیم.

ربیعی با اشاره به مصوبات هیئت دولت عنوان کرد: چندی پیش اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی تصویب شد که آیین نامه آن در کش و قوس قرار گرفت. در نهایت در جلسه اخیر هیئت دولت، برای تامین نظر مجلس شورای اسلامی، آیین نامه آن اصلاح شد. امیدوارم با این اصلاح، فرزندان به حقوق خود برسند و به این مطالبه پاسخ داده شود.

وی با اشاره به تصمیمات اخیر دولت در موضوع کرونا اظهار داشت: در جلسه اخیر ستاد ملی کرونا برنامه خرید و توزیع عادلانه واکسن‌های مورد نیاز و بودجه و توزیع عادلانه آن مورد بحث قرار گرفت. قطعا افراد در معرض ریسک در اولویت خواهند بود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: در سال گذشته حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن انفولانزا مصرف شده بود، اما برای امسال ابتدا تامین ۹ میلیون دوز و سپس با توجه به احتمال درخواست‌های بیشتر ۱۶ میلیون دوز پیش بینی شده است.باید تاکید کنم. اولویت با گروه‌های در معرض خطر مانند افرادی بالای ۶۵ سال، زنان باردار و مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و نقص ایمنی است و ضرورتی ندارد همه مردم از واکسن آنفولانزا استفاده کنند.

ربیعی تصریح کرد: همچنین ستاد ملی مدیریت کرونا به وزارت علوم اجازاه داد تا برای جلوگیری از تجمع در برگزاری و تردد عوامل اجرایی در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ برای رشته محل‌هایی که تعداد داوطلب در آن‌ها در سال ۱۳۹۸ کمتر از ظرفیت است، پذیرش دانشجو بدون آزمون و صرفا براساس سوابق تحصیلی و معدل تراز شده مقطع کارشناسی به صورت متمرکز توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام شود.

وی با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها عنوان کرد: از این هفته سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با حدود سه میلیون و پانصدهزار دانشجو شروع شد و تا اواخر مهرماه کلیه ورودی‌های جدید آموزش عالی در کلیه مقاطع تحصیلی اعلام خواهند شد.

ربیعی تصریح کرد: از یک میلیون و ۳۹۲ هزار داوطلب ۵۹ درصد آن‌ها را خانم‌ها و ۴۱ درصد را آقایان تشکیل می‌دادند. آغاز به کار دانشگاه‌های ما در شرایط کرونا تجربه‌های جدیدی پیش روی ما است. ارتفا آموزش و مبارزه با کرونا را دولت و جامعه ما از سال تحصیلی گذشته تجربه کردند و امسال نیز با تجربه بدست آمده سال تحصیلی را آغاز کردیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه قبل از سال ۹۸ کمتر از نیم درصد دانشجویان و تعداد انگشت شماری از دانشگاه‌ها تحت پوشش آموزش الکترونیکی بودند، اما امروز پیش از ۹۰ درصد مراکز آموزش عالی ما تحت آموزش غیرحضوری قرار گرفته اند، گفت: ترم جدید دانشگاه‌ها با محوریت آموزش ترکیبی آغاز به کار کرد و، چون امکانات دانشگاه‌ها متفاوت است، نحوه چگونگی آموزش ترکیبی به دانشگاه‌ها واگذار شده است؛ و تمام تلاش نظام آموزشی این است که ترم تحصیلی دانشجویان براساس نظم آموزشی به پایان برسد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهور افزود: همچنین مبارزه با کرونا اساسا یک موضوع علمی است. بدون دستاورد‌های علمی و آموزشی نمی‌توانستیم و نمی‌توانیم این سطح از تاب آوری را در مقابله با کرونا داشته باشد. انتظار از دانشگاه‌ها است که در دروان بحران ها، تحریم و کرونا ضمن افزایش ظرفیت‌ها و دانش افزایی به نیاز‌های جامعه پاسخ دهند.

وی با تسلیت درگذشت آیت الله صانعی تصریح کرد: در ابتدای هفته خبر درگذشت ناگوار عالم جلیل القدر حضرت آیت الله صانعی موجب حزن و ناراحتی شد. ایشان هم از پیشگامان مبارزه و نهضت بود و هم مورد اعتماد و محبت فراوان رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) قرار داشت. مجاهدت‌های خالصانه و پژوهشگرانه در گشودن باب اجتهاد و ساده زیستی و منش همراه با تواضع و دردمندی و درد آشنایی از وجود شخصیتی ایشان بود. این ضایعه را تسلیت می گویم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.