ریزش قیمت دلار بعد از توافق ایران و عربستان تا کجا ادامه دارد؟/ شرط تداوم کاهش قیمت‌ها

نرخ ارز پس از انتشار خبر توافق تهران و ریاض افت قابل توجهی را تجربه کرده است اما کارشناسان درباره آینده دلار نظرات متفاوتی دارند.

به گزارش تازه‌نیوز، با وجود اینکه بیش از هفت سال از تیره و تار شدن روابط ایران و عربستان می‌گذرد، روز جمعه این دو کشور با پادرمیانی چین به توافقی دست یافتند که می‌تواند معادلات منطقه غرب آسیا را دگرگون کند.

به نقل از تجارت‌نیوز، توافق بین ایران و عربستان واکنش‌ها گوناگونی را در پی داشت اما بخش عمده این واکنش‌ها، این توافق را یک قدم رو به جلو برای احیای روابط دیپلماسی می‌دانستند و آن را مثبت قلمداد کردند.

ترمز دلار در چین کشیده شد!

نوسانات نرخ دلار در ماه‌های گذشته شاید یکی از بزرگترین چالش‌های اقتصادی بانک مرکزی و دولت سیزدهم بود. همین موضوع سبب شده بود که در این مدت مصوبه‌های بسیاری تصویب و اقدامات متعددی انجام شوند اما تنها اخبار مثبت توافق بود که توانست ترمز دلار را بکشد.

خبر آشتی‌کنان ایران و عربستان در چین سبب شد که همان کانال‌هایی که دولت به افزایش قیمت دلار در روزهای تعطیل در آنها اعتراض می‌کرد، حالا در همان روزهای تعطیل افت قیمت دلار را نشان دهند.

این مطالب را هم ببینید:

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی نیز در واکنش به این افت قیمت، تاکید کرد که با اقدامات انجام‌شده توسط بانک مرکزی، کاهش قیمت‌ها در بازار ارز ادامه دارد.

کامران سلطانی‌زاده، دبیرکل کانون صرافان نیز یش‌بینی کرد که روند افت نرخ ارز ادامه‌دار خواهد بود و دلار به کانال ۳۰ هزار تومان هم وارد می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.