آخرین آمار قربانیان زلزله مرگ‌بار ترکیه اعلام شد

شمار قربانیان زلزله ترکیه از ۴۹ هزار نفر گذشت.

به گزارش تازه‌نیوز، رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه در سخنرانی خود در اجلاس فوق العاده سران سازمان کشورهای ترک تبار گفت: تعداد قربانیان زلزله در ترکیه از ۴۹ هزار نفر فراتر رفته است.

وی همچنین افزود: امیدوارم با حمایت کشورهای دوست و برادر در مدت کوتاهی عواقب زلزله را کاهش دهیم.

“فلورانس بائر”، مدیر منطقه اروپای شرقی و آسیای مرکزی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد نیز در نشست خبری روزانه خود با اشاره به اینکه ویرانی‌های ناشی از زلزله‌های ترکیه بسیار زیاد است، خواستار کمک‌های بین‌المللی شد.

به نقل از ایسنا، بائر در پاسخ به سوال خبرنگار آناتولی گفت که نیاز اساسی در منطقه زلزله‌زده سرپناه است که خارج از صلاحیت صندوق جمعیت ملل متحد است.

بائر با اشاره به اینکه زنان همواره بیشترین آسیب را در بحران‌ها و بلایای طبیعی می‌بینند، گفت که حدود ۱۶۰ هزار زن در منطقه مذکور باردار بوده و به دلیل آسیب‌های زیرساختی در دوران بارداری و زایمان با مشکلات جدی مواجه هستند.

به گزارش آناتولی، وی اظهار داشت که تنها ۱۴ درصد از درخواست کمک‌های بشردوستانه یک میلیارد دلاری که سازمان ملل برای ترکیه آغاز کرده بود، برآورده شد. میزان ویرانی‌های ناشی از زلزله به حدی است که نمی‌توان پیش بینی کرد. جامعه بین‌المللی برای پر کردن شکاف‌ها باید با دولت ترکیه همکاری کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.