قلم قرمز گل‌محمدی روی ۳خرید خبرسازش در پرسپولیس!

با توجه به انتخاب های عجیب یحیی باید دید آیا سرمربی پرسپولیس فرصت جبران این اشتباهات را در ادامه خواهد داشت یا نه؟

به گزارش تازه‌نیوز، یحیی گل محمدی بعد از خداحافظی کالدرون از پرسپولیس به نیمکت محبوب خودش بازگشت. او در این سالها اگر چه موفق شده که دو بار سرخ ها را قهرمان لیگ برتر ایران کند و به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد اما با این حال انتقادات زیادی از او در خصوص خرید برخی از بازیکنان داخلی و البته مجموع خرید های خارجی اش وجود دارد.

گل محمدی در فصل اول حضورش در جمع سرخ ها که به نیم فصل لیگ ۹۸-۹۹ باز می گردد در همان بدو ورود به پرسپولیس خواهان جذب آنتونی استوکس و اوساگونا شد.

دو مهاجمی که اولی با یک قرارداد عجیب و مشکوک بعد از دریافت ۱۵۰ هزار دلار فراری شد و در نهایت بعد از ادعاهای پوشالی محمدحسن انصاری فرد مبنی بر گرفتن غرامت موفق شد تا سرخ ها را  در فیفا هم محکوم کند و ۸۰ هزار دلار دیگر هم به جیب بزند.

به نقل از خبرورزشی، داستان اوساگونا هم با همان نیم فصل افتضاحش در جمع بازیکنان پرسپولیس به پایان رسید. بازیکنی که تنها خاطره سرخ ها از او پنالتی فضایی اش در دربی جام حذفی است.

گل محمدی اما بعد از جذب این دو بازیکن در فصل بعد سراغ بازیکنان داخلی رفت و با چند خرید خوب موفق شد سرخ ها را دوباره قهرمان لیگ کند و البته به فینال آسیا هم برساند.

وسوسه دوباره یحیی برای خریدهای عجیب

اما وسوسه خرید بازیکنان خارجی باعث شد تا یحیی این بار یکی از عجیب ترین تصمیمات دوران مربی گری اش در پرسپولیس را بگیرد.

جذب همزمان دو بازیکن تاجیکستانی  در ابتدای فصل گذشته اتفاق غیرمنتظره ای بود که سرمربی پرسپولیس به شدت از این تصمیم دفاع کرد و گفت: این بازیکنان آینده خوبی در فوتبال آسیا خواهند داشت اما در نهایت منوچهر صفروف بعد از چند نمایش نا امید کننده از جمع سرخ ها جدا شد و هنانوف هم به یک نیمکت نشین در این تیم تبدیل شد. مدافع تاجیک اگر چه در این فصل نمایش بهتری داشته اما او فصل قبل در چند بازی پراشتباه ظاهر شد و یکی از این اشتباهاتش به قیمت از دست رفتن جام حذفی شد.

خرید دو ۲بازیکن از تاجیکستان اما پایان انتخاب های عجیب یحیی نبود و این بار سرمربی پرسپولیس برای حل مشکل خط حمله اش سراغ تمیروف ازبکستانی رفت که ضرباتش به همه  جا می رفت به جز دروازه رقبا. او در نهایت با یک جشن همه جانبه برای گلزنی در بازی با ذوب آهن از جمع سرخ ها جدا شد تا راهی پیکان شود. خرید عجیبی که همچنان به سوژه طنز هواداران پرسپولیس است.

تنها شانس نجات گل محمدی فرار کرد

اما یحیی گل محمدی که چوب خط خرید های خارجی و حاشیه سازش برای پرسپولیس پر شده بود امسال سراغ لوکادیا رفت. بازیکنی که البته او هم جایگزین انتخاب اصلی یحیی یعنی کاسیانو شده بود.

لوکادیا که گفته می شود با اصرار مدیران پرسپولیس جذب این تیم شد اگر چه آمار خوبی در گلزنی برای پرسپولیس ثبت کرد اما بعد از اتفاقتی که در ایران رخ داد ترجیح داد تا چمدانش را ببندد و تهران را ترک کند. در خصوص دو مهاجم بعدی سرخ ها هم چیزی نمی شود گفت جز مصدومیت های تکراری و البته دور کردن سرخ ها از قهرمانی در مهم ترین بازی فصل.

دیاباته که این فصل حضورش در لیست بازی می تواند برای هواداران پرسپولیس خبری غیرعادی تلقی شود و پریرا هم که تا به امروز مهم ترین تاثیرش را در بازی فینال لیگ به نفع رقیب سرخ ها بر جای گذاشته است. مهاجم برزیلی در واقع شاید تنها یکی دو شانس دیگر در ادامه فصل داشته باشد تا اینکه سرخ ها را مجاب کند برا فصل آینده او را نگه دارند. هر چند این بازیکن قراردادی یک سال و نیمه با سرخ ها دارد.

با این حال نگاهی به لیست خریدهای یحیی گل محمدی نشان می دهد سرمربی سرخ ها تقریبا در تمام انتخاب هایش برای سرخ ها مرتکب اشتباه شده است. اشتباهاتی که به جز ضربه های مالی به باشگاه باعث از میان رفتن اعتبارش در میان هواداران پرسپولیس هم شده است.

قلم قرمز یحیی روی نام ۳ خرید خارجی ( اوساگونا- تمیروف و صفروف) و نارضایتی هواداران از عملکرد دیاباته و پریرا و البته فراری شدن لوکادیا و استوکس ماحصل انتخاب های گل محمدی برای پرسپولیس است. آیا سرمربی پرسپولیس فرصت جبران این اشتباهات را در ادامه خواهد داشت؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.