زیست شبانه بعد از ماه رمضان ممنوع شد

مدیران شهری تاکید دارند که برنامه «زیست شبانه» فقط به ایام ماه مبارک رمضان اختصاص دارد و پس از آن ادامه نخواهد داشت.

به گزارش تازه‌نیوز، دنیای اقتصاد نوشت: لایحه‌ای که مدیریت شهری در دوره قبلی برای زیست شبانه تدوین و در اواخر دوره مسوولیت شورای پنجم (بهمن ۹۹) تصویب کرد، عملا هیچ وقت در پایتخت اجرا نشد. بنای مدیران شهری وقت این بود که در چند نقطه از پایتخت که دچار شب مردگی است، اقداماتی به نفع زنده سازی محیط انجام دهند و در صورت کسب نتیجه ایده آل، به تدریج و با همکاری سایر نهاد‌های مسوول در شهر، این ایده را به سایر محلات شهر تسری دهند.

اما همان زمان هم این مصوبه مخالفانی داشت کمااینکه در نهایت ۱۴ نفر از ۲۱ عضو وقت شورای شهر به لایحه مربوطه موسوم به «تهران بیدار» رای دادند. در نهایت این لایحه با اشکالاتی از سوی فرمانداری روبه‌رو شد و به اجرا نرسید. شورای ششم نیز از زمان استقرار گهگاه مخالفت خود را با مقوله زیست شبانه عنوان کرده بود، اما این روز‌ها به واسطه همزمانی ایام ماه مبارک رمضان با نوروز، زنده سازی شب‌های تهران به دغدغه جدی اعضای پارلمان شهری تبدیل شده است.

آن‌ها مدام به شهردار تهران گوشزد می‌کنند که باید برنامه‌های مفرح و جذابی را برای شب‌های ماه مبارک رمضان تدارک ببیند، اما بلافاصله گوشزد می‌کنند که زیست شبانه از منظر آن‌ها یک برنامه موقتی و مختص به این ماه است. به تازگی نیز پرویز سروری، نایب رئیس شورای شهر تهران به «ایسنا» گفت: بهره‌گیری از ساعات شب مختص ماه مبارک رمضان خواهد بود.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان باتوجه به اینکه با سال نو و بهار مصادف شده است، طبیعتا نمی‌توانیم مثل سال‌های گذشته از زمان روز به خوبی استفاده کنیم. بر همین اساس در مدیریت شهری تلاش کردیم برنامه‌های مفرح و در عین حال معنوی که سازگاری با سال نو و ایام ماه رمضان داشته باشد ترتیب دهیم؛ یعنی مفرح بودن و معنوی بودن شاخص‌های زیست شبانه است. سروری ادامه داد: در حقیقت برای این ایام زیست شبانه متفاوت با تعاریفی است که از این موضوع در گذشته صورت گرفته است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.