۴ موردی که در هنگام خرید بالم لب باید از آن‌ها اجتناب کنید

اگر همیشه از بالم لب استفاده می‌کنید و هنوز لب‌هایتان ترک خورده و دردناک است، بهتر است بدانید با اضافه کردن تعداد دفعات استفاده از بالم لب در طول روز اوضاع بهتر نمی‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز، متخصصان می‌گویند علت بی فایده بودن بالم لب در از بین بردن ترک لب ها را باید در نوع بالمی که استفاده می‌کنید بجویید، نه مقدار آن. دکتر مونا گوهارا، دانشیار بالینی پوست در دانشکده پزشکی ییل، و دکتر برندن کمپ، متخصص پوست در مرکز پوست MDCS نیویورک، به TODAY گفتند که چرا برخی از بالم لب‌ ها بیش از آنکه مفید باشند، مضر هستند.

چرا لب ها ترک می‌خورد؟

در وهله اول بهتر است بدانید دلیل ترک خوردن لب ها چیست. به گفته این پزشکان هوای سرد می‌تواند به لب ها صدمه بزند زیرا پوست این قسمت از صورت بسیار نازک است و احتمال خشک شدن آنها بیشتر است.

در عین حال، پوست لطیف لب های شما می‌تواند به راحتی توسط مواد موجود در محصولات مراقبت از پوست یا غذاها، مخمر یا باکتری ها و حتی آنزیم های موجود در بزاق تحریک شود.

همچنین ممکن است به اندازه کافی به آنها محبت نکنید. بسیاری از مردم هنگام مرطوب کردن صورت خود لب ها را فراموش می‌کنند.

اما اگر مدت کوتاهی پس از استفاده از بالم لب، لب هایتان خشک و ترک خورده شد، ممکن است از نوع اشتباهی بالم لب استفاده کرده باشید.

چهار موردی که در بالم لب باید از آنها اجتناب کرد

۱. بالم لبی که باعث ایجاد حس گزگز می‌شود

ممکن است فکر کنید که یک بالم لب خنک کننده و مورمورکننده باعث تسکین زخم دهانتان می‌شود. اما دکتر گوهارا می‌گوید که باید از مصرف این بالم لب ها اجتناب کرد: «هر چیزی که باعث سوزن سوزن شدن، گزگز کردن و سرد شدن لب هایتان شود، نشانه بدی است زیرا به این معنی است که ماده‌ای در آن وجود دارد که محرک بالقوه است.»

بنابراین باآنکه دفعه اول استفاده از آن می‌تواند احساس خوبی ایجاد کند اما در درازمدت ممکن است لب هایتان را بیشتر خشک و تحریک کند.

باید از بالم لب با موادی مانند کافور، منتول یا الکل اجتناب کنید.

موارد دیگری که باید از آنها اجتناب کنید عبارتند از:

۲. عطرها

۳. طعم دهنده ها

۴. رنگ

دکتر کمپ می‌گوید این‌ها ممکن است باعث درماتیت تماسی آلرژیک شوند؛ نوعی اگزما که در اثر تماس با یک ماده خاص ایجاد می‌شود.

و اگر لب های شما خشک، ترک خورده، قرمز، پوسته پوسته و خارش دار هستند، ممکن است به یکی از اجزای بالم لب خود حساسیت داشته باشید.

نتیجه اینکه مواد تشکیل دهنده بالم لب خود را بررسی کنید.

موادی که در بالم لب باید به دنبال آنها باشیم

باید به دنبال موادی بگردید که به حفظ آب در پوست کمک کنند و در عین حال پوست را برای مدت طولانی مرطوب نگه دارند.

چند ماده وجود دارد که به آبرسانی به لب‌هایتان کمک می‌کند مانند موم زنبور عسل، روغن زیتون، روغن کرچک، روغن نارگیل و کره شی.

همچنین برای محافظت از لب های خود در برابر نور خورشید، باید از بالم لب با SPF استفاده کنید.

به گفته دکتر گوهارا بالم لب ایده آل دارای ترکیبی از مرطوب کننده ها (مانند اسید هیالورونیک و گلیسیرین) است که رطوبت را به داخل پوست می‌کشد، و مواد نفوذناپذیر (مانند کره شی و روغن معدنی) که رطوبت را نگه می‌دارد.

هر چند وقت یکبار باید بالم لب بزنیم؟

دکتر گوهارا می‌گوید تا زمانی که از نوع مناسبی از بالم لب استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را چندین بار در روز استفاده کنید. اما دکتر کمپ می‌گوید بهتر است یک بار در صبح و یک بار قبل از خواب از بالم لب استفاده کنید.

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.