پیش بینی قیمت طلا و سکه برای فردا یک‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱

امروز قیمت طلا و سکه متاثر از قیمت انس جهانی و دلار در روند افزایشی قرار گرفت. بر همین اسلس، تحلیلگران بازار فلز زرد تقاضا را در بازار بی‌تاثیر دانستند.

به گزارش تازه‌نیوز، قیمت طلا و سکه امروز متاثر از افزایش قیمت اونس طلا و رشد قیمت دلار در روند صعودی قرار گرفت.

به نظر می‌رسد بازار شب عید شرایط را برای سکه‌بازان فراهم کرده تا به افزایش قیمت‌ها دامن بزنند و سکه و دلار را به سمت محدوده‌های بالاتر سوق دهند.

سفر مقامات ایرانی به امارات و فضای آرام سیاسی به ثبات نسبی بازارهای مالی در روزهای گذشته کمک کرده است. این در حالی است که آمار ۱۰ ساله حجم پول، از نقدینگی حکایت و نشان از تقویت انتظارات تورمی در بازار دارد.

رد اثر این رکورد را می‌توان در عملکرد ربع سکه در این هفته دید که با وجود آرام گرفتن فضای سیاسی و با تکیه بر افزایش تقاضای شب عید و رشد قیمت دلار و انس، بازدهی ۱۰ درصدی ثبت کرده است و با کمی تحریک در تقاضا، قیمت‌ آن رشد زیادی کرده است.

بیشتر بخوانید:

برگشت سکه از قله‌ ۳۰ میلیونی

با وجودی که انتظار می‌رفت بازار ارز امروز متاثر از سفر شمخانی و روزهای پایانی سال در روند کاهشی قرار بگیرد اما دلار از نیمه کانال ۴۰ هزار تومانی دو پله صعود کرد. انس جهانی طلا نیز به قیمت ۱.۹۸۹.۳۴ دلاری رسید. این دو عامل باعث شد صبح امروز قیمت سکه از کانال ۳۰ میلیون تومانی عبور کند. اما در میانه روز این قیمت کاهشی شد و به کانال ۲۰ میلیون تومانی برگشت.

این در شرایطی است که کارشناسان بازار معتقد بودند، تثبیت قیمت دلار و عدم حضور خریداران می‌تواند سکه را در موقعیت فشار کاهشی‌ها قرار دهد. اما روند افزایشی مولفه‌های تاثیرگذار بر بازار فلز زرد باعث روند صعودی قیمت طلا و سکه شد.

سکه گرمی فریز شد

امروز ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی، در ابتدای روز در کانال ۳۰ میلیونی باز شد، در میانه روز ۲۹ میلیونی شد و در لحظه نگارش این گزارش با ۹۴ هزار تومان افزایش نسبت به روز پنجشنبه معامله شد.

امروز سکه بهار در میان قطعات سکه بیشترین افزایش قیمت را داشت و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بیشتر از روز گذشته معامله شد. این قطعه از سکه به قیمت ۲۷ میلیون و  ۹۸۴ هزار تومان رسید.

نیم سکه ۶۰۰ هزار تومان افزایش داشت و با قیمت ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه ۳۰۰ هزار تومان گران شد و به قیمت ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. سکه گرمی بدون تغییر و با همان قیمت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی روز پنجشنبه معامله شد.

با افزایش قیمت انس، قیمت طلا نیز صعودی شد. هر مثقال طلا ۸۳۹ هزار تومان گرانتر شد و به قیمت ۱۰ میلیون و ۸۶۱ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۹۱ هزار تومان افزایش به قیمت دو میلیون و ۵۰۶ هزار تومان رسید.

روند نامتوازن حباب قطعات سکه

امروز قیمت حباب سکه روند متوازنی نداشت. حباب سکه امامیو سکه گرمی کاهش داشت. سایر قطعات سکه نیز افزایش قیمتی از ۶۰ تا نزدیک به ۴۰۰ هزار تومانی داشتند. حباب سکه امامی با کاهش یک میلیون تومانی به کانال ۶ میلیون تومانی برگشت.

تاثیر تقاضا در بازار فلز زرد خنثی است

در همین راستا ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره افزایش قیمت در بازار فلز زرد به تجارت‌نیوز گفتبازار فلز زرد ارتباط مستقیمی با قیمت انس جهانی و ارز داخلی دارد. با توجه به نزدیک شدن قیمت انس به محدوده دو هزار دلاری، قیمت طلا و سکه در مسیر صعودی قرار گرفته است

وی در پاسخ به اینکه آیا این افزایش قیمت متاثر از افزایش تقاضای پایان سال بوده است، خاطرنشان کرددر حال حاضر همکاران بازار طلا و سکه، به دنبال حساب و کتاب‌های پایان سال هستند و خیلی تقاضا به چشم نمی‌خورد

محمدولی با اشاره به سیاست‌های بهره و چاپ پول آمریکا و تاثیر آن بر افزایش قیمت انس افزود:«انس جهانی طلا در روزهای آینده نهایتا نوسان پنج درصدی داشته باشد و تغییر قیمت جهانی طلا جزئی خواهد بود

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.