سوخت طلا تمام شد، نزول دلار ادامه دارد

سطح ریسک ها در بازارهای جهانی پیش از جلسه فدرال رزرو کاهش پیدا کرد و معامله گران به سمت بازارهای ریسک پذیر حرکت کردند. با کاهش سطح ریسک در کوتاه مدت اونس طلا عقب نشست و معامله گران در وال استریت، معاملات نفت و بیت کوین به میدان آمدند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از اکوایران، روز قبل جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که اگر بانک های کوچکتر ‌دچار مشکل شوند ایالات متحده توانایی پوشش دهی ریسک و بیمه سپرده ها را دارد اتفاقی که در کنار انتظارات از جلسه امروز فدرال رزرو سطح ریسک ها و ریسک پذیری در میان بازارها را در کوتاه مدت تغییر داد.

روند نزولی دلار ادامه دارد

شاخص دلار در معاملات امروز به روند نزولی خود ادامه داد و به کمترین سطح از نیمه دوم فوریه رسید. معامله گران به نتیجه امروز جلسه فدرال رزرو چشم دوخته اند جایی که به نظر می رسد فدرال رزرو میان مبارزه با تورم و حل بحران بانکی گرفتار شده است. ولی نظرسنجی ها نشان می دهد که به احتمال ۷۵ درصد فدرال رزرو افزایش نرخ بهره ۲۵ صدم درصدی را در دستور کار قرار دهد که چشم انداز انقباضی بازارها را تحت تاثیر قرار میدهد.

روز قبل جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که در صورتی که بانک های کوچکتر آمریکا دچار مشکل شوند ایالات متحده توانایی بیمه و پوشش ریسک را دارد.اظهار نظری که اگرچه با استقبال بازارهای پر ریسک تر مواجه شد ولی برخی سرمایه گذاران بدبین را حساس تر کرد. زیرا آنها از پیام یلن چنین برداشت کردند که بحران مالی بانک های آمریکا همچنان می تواند ادامه داشته باشد. به همین خاطر شاخص دلار در نیمه معاملات امروز محدوده ۱۰۳ را از دست داد و وارد محدوده ۱۰۲ شد. مهم ترین حمایت پیش روی شاخص دلار محدوده ۱۰۲.۶۴ است و در صورتی که افزایش یابد می تواند تا محدوده ۱۰۵.۶۳ حرکت کند.

این مطالب را هم ببینید:

آینده نفت مبهم است

قیمت نفت پس از آنکه در روز قبل به کمترین سطح در پانزده ماه گذشته رسید رشد کرد، به نظر می رسد جو منفی که پس از ورشکستگی دو بانک آمریکایی به وجود آمده بود فروکش کرده و اقدامات سریع مقامات دولتی برای کاهش ریسک به بازگرداندن اعتماد کمک کرده است. با مثبت شدن جو وال استریت و کاهش نگرانی ها از وضعیت سیستم بانکی در کوتاه مدت قیمت نفت در روز قبل از پایین ترین سطح پانزده ماه گذشته برگشت . با کم شدن ریسک بانک ها در کوتاه مدت معامله گران به سمت سرمایه گذاری در دارایی های پر ریسک تر حرکت کردند ولی چشم انداز نفت همچنان مبهم است زیرا با وجودی که شرایط اقتصادی چین رو به بهبود است اما احتمال رکود در آمریکا معامله گران را محتاط کرده است زیرا بحران بانکی هم احتمال رکود در آمریکا که باعث کاهش تقاضا می شود را افزایش داده و کاهش تقاضا در آمریکا می تواند رشد تقاضای چین را تا حدودی خنثی کند قیمت نفت در ساعت نگارش این گزارش در میانه کانال ۶۹ دلاری قرار گرفت.

سوخت طلا تمام شد

طلا که از بحران بانکی آمریکا و افزایش ریسک های اقتصادی سود می برد و همین مسئله آن را به سمت مقاومت تاریخی دو هزار دلاری سوق داده بود با آرام شدن شرایط بانکی آمریکا و بازگشت اعتماد در کوتاه مدت به سمت نیمه کانال ۱۹۰۰ دلاری حرکت کرد. طلا که به عنوان دارایی امن تلقی می شود و برای رشد قیمت از افزایش ریسک ها تغذیه میکند از سقف دو هزار دلاری روز دوشنبه عقب نشسته و در لحظه نگارش این گزارش در محدوده ۱۹۴۵ دلاری نوسان می کند.

معامله گران بیت کوین جسورتر شدند

همزمان با افزایش جسارت در بازارهای ریسک پذیر، معامله گران بیت کوین هم جسورتر شدندزیرا کاهش چشم انداز انقباضی فدرال رزرو که ممکن است در جلسه امروز نرخ بهره را ۲۵ صدم درصد و یا کمتر افزایش دهد موقعیت خرید در بازارهای ریسک پذیر تر را افزایش داده است. معامله گران بیت کوین قیمت را امروز به بالای ۲۸ هزار دلار رساندند که تا به سمت هدف سی هزار دلاری نزدیک تر شوند. بیت کوین از دهم مارس تا کنون چهل درصد رشد کرده ولی بررسی ها نشان می دهد که پس از ورشکستگی اف تی ایکس، سیلورگیت و سیگنچرز بانک نقدینگی و عمق بازار در معاملات روز ارزها کاهش پیدا کرده است. قیمت بین کوین در میانه امروز به محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ دلار رسید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.