سخنگوی کاخ سفید پیروزی دولت بایدن را تایید کرد

در حالی که چندین رسانه جریان اصلی جو بایدن را برنده رقابت ریاست جمهوری ۳ نوامبر اعلام کرده‌اند، دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی با این موضوع موافقت نکرده، شدیداً با تسلیم شدن در برابر بایدن مخالفت و انتخابات نوامبر را تقلب قلمداد می‌کند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، “کایلی مک‌انانی” دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز هنگامی که در مورد مرحله دوم انتخابات سنای جورجیا صحبت می‌کرد، ظاهراً به تصدیق پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک شد.

مک‌انانی ابتدا این پرسش را مطرح کرد که “اگر این دو کرسی سنا را از دست بدهیم، حدس بزنید چه کسی رأی تصمیم‌گیری در این کشور را برای دولت ما صادر می‌کند؟” و خودش پاسخ داد که “آن شخص کامالا هریس خواهد بود.”

نتیجه انتخابات جورجیا، کنترل سنا را تعیین می‌کند.

اظهارات مک‌انانی به خاطر اشاره او به کامالا هریس، معاون جو بایدن به عنوان کسی که در سنا رأی تساوی‌شکن را صادر می‌کند، از سوی بسیاری تصدیق شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۳ نوامبر تلقی شد.

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید اظهار کرد: مهم‌تر از همه، جورجیا است. همین‌جا، همین حالا، اطمینان حاصل کنید که این شاخه از دولت در اختیار ما باشد.

دور دوم انتخابات سنا برای دو کرسی باقیمانده جورجیا قرار است ۵ ژانویه (۱۶ دی) برگزار شود. در صورتی که دو کاندیدای جمهوری‌خواه، “کلی لوفلر” و “دیوید پردو” کرسی‌های جورجیا را کسب نکنند، سنا به ۵۰-۵۰ تقسیم خواهد شد که به معنی صدور رأی تصمیم‌گیرنده از سوی معاون رئیس جمهور است.

رأی‌دهندگان می‌توانند آرای خود را از ۱۴ دسامبر به صندوق بیاندازند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.