قطر از گفت‌وگو با دولت سوریه به دو شرط حمایت می‌کند

وزارت خارجه قطر اعلام کرد، موضع‌گیری دوحه درباره بحران سوریه به دو عامل بستگی دارد؛ یکی اقدامات دولت سوریه و دومی تایید این اقدامات از سوی کشورهای عربی.

به گزارش تازه‌نیوز، ماجد بن محمد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر اظهار کرد: موضع‌گیری دوحه درباره بحران سوریه کاملا روشن است اما به دو عامل اصلی بستگی دارد. اولی این است که دولت سوریه به خواسته‌های مردم این کشور برای حل سیاسی بحران و صدور بیانیه یکپارچه ژنو عمل کند و عامل دوم موافقت کشورهای عربی با این اقدامات است.

به نقل از ایسنا، الانصاری درباره ابتکارعمل اردن برای آغاز گفتگویی سیاسی با دمشق، حل بحران در این کشور و رفع پیامدهای انسانی، امنیتی و سیاسی آن گفت: قطر از تمامی طرح‌ها برای برقراری صلحی فراگیر در سوریه و نیز تمامی تلاش‌های کشورهای عربی و اقدامات بین‌المللی در این چارچوب حمایت می‌کند.

این مطالب را هم ببینید:

سخنگوی وزارت خارجه قطر افزود: ابتکارعمل‌های متعددی کلید خوردند و قطر در بسیاری از آنها مشارکت داشت و هدفش در وهله اول تحقق خواسته‌های ملت سوریه و حمایت از هرگونه تلاشی برای برقراری صلح بر اساس دو عامل یادشده بود.

شبکه تلویزیونی الاخباریه عربستان روز پنج‌شنبه اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور تلاش‌ها در راستای ازسرگیری روابط با دمشق را آغاز کرده است.

الاخباریه به نقل از یک منبع در این وزارتخانه گزارش داد، در مرحله بعدی برای بازگشایی کنسولگری‌های دو کشور تلاش خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.