آمار جهانی کرونا امروز شنبه پنجم فروردین

در بیست و چهار ساعت گذشته در آمریکا دست کم ۵۴ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش تازه‌نیوز، طبق جدیدترین آمار ثبت شده از میزان آلودگی به ویروس کرونا و شمار تلفات بیماری کووید-۱۹ در جهان، تا به امروز ۶۸۳ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۲۸۴ نفر به این بیماری مبتلا شده و ۶ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۲۰۱ نفر بر اثر آن فوت کرده اند. ۶۵۶ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۱۲۱ مبتلای به کرونا تا کنون در جهان بهبود یافته اند.

در میان کشور‌های جهان آمریکا کلا ۱۰۶ میلیون و ۸۷ هزار و ۸۳۵ مورد ابتلا به کرونا و یک میلیون و ۱۵۳ هزار و ۵۸۰ مورد مرگ بر اثر آن را ثبت کرده است. روز گذشته بیش از ۵ هزار و ۷۶ مورد جدید به شمار بیماران و حداقل ۵۴ مورد مرگ به تلفات کرونا در آمریکا اضافه شد. حال ۲ هزار و ۱۴۸ نفر از بیماران وخیم است. این در حالی است که تا کنون بیش از ۷۸ درصد مردم آمریکا حداقل یک دز واکسن کرونا و ۶۸ درصد آن‌ها هر دو دز را دریافت کرده اند. همچنین ۳۴ درصد آمریکایی‌ها یک دز یادآور دریافت کرده اند. بدین ترتیب آمریکا همچنان در صدر فهرست بیشترین آمار کلی ابتلا به کرونا و تلفات این بیماری قرار دارد.

به نقل از صداوسیما، در ژاپن روز گذشته ۸ هزار و ۶۳۹ مورد ابتلا به کرونا و ۴۹ مورد مرگ به ثبت رسید و تعداد کل تلفات کرونا ۷۳ هزار و ۶۸۱ نفر گزارش شده است.

در اسپانیا روز گذشته ۱۰۵۷ ابتلای جدید و ۴۰ مورد مرگ بر اثر کرونا ثبت شد و آمار کل تلفات کرونا ۱۲۰ هزار و ۱۷۰ مورد اعلام شده است.
در تایوان روز گذشته ۲۵ مورد ابتلا به کرونا و ۳۹ مورد مرگ بر اثر آن ثبت شد و آمار کل تلفات کرونا ۱۸ هزار و ۹۳۱ مورد اعلام شده است.
در روسیه روز گذشته ۱۲ هزار و ۴۹۳ مورد ابتلا به کرونا و ۳۵ مورد مرگ براثر آن ثبت شد و تعداد کل تلفات کرونا به ۳۹۷ هزار و ۹ مورد رسید.
در شیلی روز گذشته ۳ هزار و ۴۰۰ مورد ابتلای جدید و ۲۵ مورد مرگ بر اثر کرونا ثبت شد وآمار کل تلفات کرونا ۶۴ هزار و ۴۶۸ مورد اعلام شده است.
در فرانسه دیروز ۸ هزار و ۸۳۹ مورد ابتلا به کرونا و ۱۵ مورد مرگ بر اثر آن گزارش شد و تعداد کل تلفات کرونا ۱۶۵ هزار و ۴۶۹ مورد اعلام شده است.
در فیلیپین روز گذشته ۳۱۱ مورد ابتلا به کرونا و ۱۲ مورد مرگ بر اثر آن ثبت شد و آمار کل تلفات کرونا ۶۶ هزار و ۳۱۶ مورد اعلام شده است.
در لهستان روز گذشته ۲ هزار و ۳۵۳ مورد ابتلا به کرونا و ۱۵ مورد مرگ بر اثر آن گزارش شد و آمار کل تلفات کرونا ۱۱۹ هزار و ۲۳۱ مورد اعلام شده است.
در کره جنوبی دیروز ۱۰ هزار و ۲۸۳ مورد ابتلا به کرونا و ۱۰ مورد مرگ ثبت شد و آمار کل تلفات کرونا به ۳۴ هزار و ۲۱۱ مورد رسید.
در استرالیا روز گذشته ۳ هزار و ۳۷۲ مورد ابتلای جدید و ۱۰ مورد مرگ بر اثر کرونا ثبت شد و آمار کل تلفات کرونا ۱۹ هزار و ۷۶۰ مورد اعلام شده است.
در انگلیس تا روز گذشته تعداد کل تلفات کرونا ۲۰۹ هزار و ۳۹۶ مورد اعلام شد و آمار روزانه جدید ارائه نشده است.
در ایتالیا تا دیروز تعداد کل تلفات کرونا ۱۸۸ هزار و ۹۳۳ مورد گزارش شد و آمار روزانه جدید اعلام نشده است.
در آلمان تا روز گذشته تعداد کل تلفات کرونا ۱۷۰ هزار و ۲۳۱ مورد اعلام شد و آمار روزانه جدید ارائه نشده است.
در ترکیه تا روز گذشته آمار کل تلفات کرونا ۱۰۱ هزار و ۴۹۲ مورد اعلام شد و آمار روزانه جدید ارائه نشده است.
در کانادا تا دیروز آمار کل تلفات کرونا ۵۱ هزار و ۸۰۰ مورد اعلام شد و آمار روزانه جدید ارائه نشده است.
در اسرائیل (فلسطین اشغالی) تا روز گذشته آمار کل تلفات کرونا ۱۲ هزار و ۳۷۲ مورد اعلام شد و آمار روزانه جدید ارائه نشده است.
همچنین تا کنون بیش از پنج میلیارد و ۴۷۰ میلیون نفر در جهان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که تقریبا معادل ۷۱.۳ درصد جمعیت جهان است. با اینحال شکاف وسیعی میان برنامه‌های واکسیناسیون در کشور‌ها و مناطق مختلف جهان وجود دارد.
در حالیکه ۸۲ درصد جمعیت کشور‌های با درآمد بالا و متوسط بالا حداقل یک دز واکسن دریافت کرده اند، این رقم در کشور‌های کم درآمد فقط ۲۵ درصد بوده است.
در میان قاره‌های جهان آفریقا پایین‌ترین نرخ واکسیناسیون را داشته و فقط ۳۴ درصد جمعیت آن حداقل یک دز واکسن کرونا دریافت کرده اند.
این رقم در آمریکا و کانادا در مجموع ۸۱ درصد، در آسیا- پاسیفیک ۸۱ درصد، در آمریکای لاتین ۸۲ درصد، در اروپا ۷۰ درصد و در خاورمیانه ۵۸ درصد بوده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.