طرز تهیه بامیه خانگی آسان برای ماه رمضان

بامیه از جمله شیرینی هایی است که معمولا در ماه رمضان و در کنار زولبیا مصرف می شود.

به گزارش تازه‌نیوز، در ادامه این مطلب طرز تهیه بامیه خانگی آسان را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه بامیه خانگی

  • آرد نان یا آرد سه صفر یک لیوان سرخالی (بهتر است از لیوان های دسته دار فرانسوی استفاده کنید)
  • آب یک لیوان
  • کره نرم شده در دمای محیط ۲۰ گرم
  • عسل یا شربت بار یک قاشق غذاخوری
  • وانیل یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه بامیه خانگی

ابتدا آب و کره و عسل را درون یک قابلمه نچسب (ترجیحا تفلون) بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا حباب های ریز روی سطح آن پدیدار شود. سپس آرد را به یکباره به مواد اضافه کنید و با قاشق چوبی به سرعت هم بزنید. خمیری یک دستی به عمل می آید برای مدت ۸ دقیقه خمیر را با قاشق روی حرارت زیر و رو کنید. به این مرحله داغ زدن گفته می شود. اگر مرحله داغ زدن به درستی انجام نشود داخل بامیه بعد از سرخ شدن خمیر می شود یا قسمت بیرونی آن ترک می خورد. در واقع هدف از این کار آن است که اگر آب اضافی درون خمیر باقی مانده بخار شود. پس از این مرحله خمیر را از روی حرارت برداشته و به ظرف دیگری منتقل کنید.

خمیر را کمی باز کنید تا مقداری خنک شود (خمیر نه باید بیش از اندازه سرد باشد که تخم مرغ با آن مخلوط نشود و نه آنقدر گرم که تخم مرغ ها درون آن بپزند. در این مرحله تخم مرغ ها را دانه دانه به خمیر اضافه کنید و هر کدام را به مدت چند دقیقه با همزن برقی بزنید. همزمان با اضافه کردن تخم مرغ ها حتما وانیل را هم اضافه کنید تا بوی تخم مرغ ها گرفته شود. اگر احساس کردید که خمیر سفت است میتوانید یک تخم مرغ دیگر را در کاسه ای هم زده و نیمی از آن را به مخلوط خمیر اضافه کنید.

بعد از آنکه خمیر لطیفی به دست آمده آن را درون قیف ماسوره دار بریزید و سپس در ظرف گودی که روغن زیاد در آن ریخته اید خمیر را با قیچی برش بزنید و درون روغن بریزید. در نظر داشته باشید که حرارت ملایم باشد و بعد از هر بار برش زدن قیچی را روغنی کنید. بعد از سرخ شدن بامیه ها آنها را به مدت سه دقیقه درون شربت بار سرد  و سپس درون صاف بریزید و سپس روی آنها را با پودر پسته یا نارگیل تزئین کنید. توصیه میشود ابتدا بامیه ها را درون یک ظرف روغن خنک بریزید و سپس آنها را به ظرف روغن داغ روی اجاق اضافه کنید.

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.