واکنش شورای عالی امنیت ملی به ادعای جدید آمریکا علیه ایران

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی کشورمان به اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص مشارکت ایران در حمله به پایگاه‌های غیرقانونی این کشور در سوریه واکنش نشان داد.

به گزارش تازه‌نیوز، کیوان خسروی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص مشارکت ایران در حمله به پایگاه‌های غیر قانونی این کشور در سوریه گفت: آمریکا تلاش دارد با فرافکنی و فرار از تبعاتی که اشغال غیرقانونی بخشی از خاک سوریه متوجه نیروهای نظامی این کشور می‌کند، اتهاماتی را متوجه ایران نماید که واقعیت ندارد.

وی خاطر نشان کرد: واشینگتن نمی‌تواند با ایجاد بحران‌های تصنعی و دروغ‌پردازی، مقابله‌ی طبیعی و قانونی کشورهای اشغال شده با نیروهای نظامی آمریکا را به کشورهای دیگر منتسب کند.

به نقل از ایلنا،‌سخنگوی شورای عالی امنیت ملی افزود: ایران برای مقابله با تروریسم وابسته و ایجاد امنیت پایدار در سوریه، هزینه‌های زیادی را متحمل شده و با هر گونه اقدامی که ثبات در این کشور را با مخاطره روبرو کند، مخالف بوده و با آن مقابله می‌کند.

خسروی در ادامه به نقش آمریکا در ایجاد و حمایت از داعش به عنوان ابزار نیابتی برای پیگیری اهداف سیاسی در سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: طی دو روز گذشته نیز بالگردهای آمریکایی با چندین سورتی پرواز با هدف توسعه بی ثباتی در سوریه اقدام به جابجایی تروریست‌های داعشی در خاک این کشور کرده اند که باید در قبال آن پاسخگو باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هر گونه بهانه گیری برای حمله به پایگاه‌هایی که با درخواست دولت سوریه برای مقابله با تروریسم و عوامل داعش در خاک این کشور ایجاد شده، بدون درنگ با پاسخ متقابل روبرو خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.