یارانه ۱۵۰ هزار تومانی رمضان شامل چه کسانی می‌شود؟

قرار است یارانه نقدی رمضان از امروز به حساب سرپرستان خانواده‌ها واریز شود. اما یارانه نقدی رمضان شامل چه کسانی می‌شود؟

به گزارش تازه‌نیوز، بر اساس دستور رئیس جمهور قرار است از امروز یارانه نقدی ۱۵۰ هزار تومانی به حساب برخی از خانواده‌ها واریز شود. اما این یارانه تنها به حساب ۱۱ میلیون و ۳۸ هزار سرپرست خانوار واریز می‌شود.

به نقل از تجارت‌نیوز، این به آن معناست که یارانه نقدی رمضان به حساب همه یارانه‌بگیران واریز نمی‌شود و تنها برخی از افراد شامل این یارانه جدید می‌شوند.

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده که این یارانه برای حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر است و تنها به چند گروه تعلق می‌گیرد. بر اساس یارانه‌های مناسبتی قبلی که واریز شده، می‌توان حدس زد که یارانه رمضان به حساب چه کسانی واریز می‌شود.

سال گذشته دولت در چند نوبت یارانه حمایتی به حساب برخی از سرپرستان خانوار واریز کرد. یکی یارانه ۲۲ بهمن ماه بود،دیگری یارانه نوروز و یارانه رمضان. در سنوان گذشته، یارانه‌های مناسبتی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تعلق گرفت البته نه همه این افراد. بلکه آن گروهی که سهام عدالت ندارند. همچنین خانواده‌هایی که در دهک اول تا چهارم قرار دارند مشمول این یارانه شدند.

این مطالب را هم ببینید:

امسال هم انتظار می‌رود که یارانه رمضان به حساب همین گروه‌ها واریز شود و همه افرادی که یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی را دریافت می‌کنند مشمول یارانه نقدی رمضان نمی‌شوند.

ساعت واریز یارانه رمضان

آنگونه که سازمان برنامه و بودجه خبر داده و رسانه‌ها اعلام کرده‌اند واریز این یارانه از امروز ششم فروردین ماه آغاز می‌شود. اما توضیحی ارائه نشده که آیا کل یارانه در یک روز واریز می‌شود و یا طی چند روز به حساب افراد واریز می‌شود.

با این حساب، خانواده‌های چهار نفره باید منتظر واریز ۶۰۰ هزار تومان یارانه باشند.

هنوز مشخص نیست که یارانه رمضان چه ساعتی واریز می‌شود و این واریزی طی یک مرحله انجام می‌شود و یا چند مرحله. چون سازمان برنامه تنها به آغاز واریز این یارانه کمک معیشتی از امروز اشاره کرده است. اما ممکن است مانند سنوات گذشته این یارانه امروز ساعت ۲۴ به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.