وحشت ترامپ از تهدید اتمی پوتین: مردم آمریکا دست به دعا شوند

رئیس جمهوری سابق آمریکا در مصاحبه‌ای بار دیگر ادعا کرد، می‌تواند با پیگیری مذاکرات صلحی برای اوکراین “در عرض ۲۴ ساعت” به جنگ در این کشور پایان دهد.

به گزارش تازه‌نیوز، دونالد ترامپ ۷۶ ساله، رئیس جمهوری سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با شون هانیتی، مجری شبکه فاکس نیوز این کشور مدعی شد چنانچه جنگ در اوکراین تا انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ پایان نیافته باشد و او در آن انتخابات دوباره به ریاست جمهوری آمریکا برسد “در عرض یک روز” توافق صلحی را برای اوکراین منعقد خواهد کرد.

به نقل از ایسنا، ترامپ در این صحبت‌هایش گفت، مذاکرات میان او، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه “آسان” خواهد بود.

ترامپ با وجود آنکه توضیحات بیشتری درباره استراتژی خود برای مذاکرات صلح اوکراین نداد، گفت: “اگر این جنگ حل و فصل نشود، من همراه با زلنسکی و پوتین، در عرض ۲۴ ساعت آن را حل‌وفصل خواهم کرد و مذاکراتی بسیار آسان برای آن وجود خواهد داشت؛ اما من نمی‌خواهم به شما درباره اینکه این مذاکرات چیست صحبت کنم چون در آن صورت نخواهم توانست از آن مذاکرات استفاده کنم.”

او در ادامه این ادعای خود گفت: “اما یک مذاکرات بسیار آسان وجود خواهد داشت و من در عرض یک روز آن را حل و فصل خواهم کرد و صلح بین آنها برقرار خواهد شد.”

این مطالب را هم ببینید:

رئیس جمهوری سابق آمریکا بیان کرد، مذاکرات ادعایی او در آینده قرار نیست “یک سال و نیم” دیگر طول بکشد و “این زمانی طولانی است” که در جریانش ممکن است وضعیت جنگ بسیار بدتر شود.

دونالد ترامپ به فاکس نیوز گفت: “اگر این جنگ تا زمانی که ما انتخابات بعدی را داشته باشیم حل و فصل نشود که البته احتمالش هست که حل و فصل نشود و با این احمق‌ها و کارهایی که دارند انجام می‌دهند، ممکن است ما وارد جنگ جهانی سوم شویم و به یک جنگ هسته‌ای بربخوریم که جنگ‌های جهانی اول و دوم پیش آن شوخی هستند.”

این فرمانده سابق کل قوای آمریکا همچنین بار دیگر این ادعا را تکرار کرد که “با پوتین بسیار خوب کنار می‌آید” و اگر او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا دوباره پیروز شده بود، حمله روسیه به اوکراین هرگز اتفاق نمی‌افتاد.

ترامپ اوایل ماه جاری میلادی هم به شبکه فاکس نیوز گفته بود، مقابله با روسیه در اوکراین یک منفعت استراتژیک حیاتی برای آمریکا نیست، بلکه منفعت اروپا است.

از سوی دیگر، این رئیس جمهوری سابق آمریکا در پستی که در شبکه اجتماعی تاسیس شده توسط خودش موسوم به “تروث سوشال” منتشر کرد، ادعا کرد، چین، روسیه، ایران و کره شمالی دیگر به آمریکا “احترام نمی‌گذارند؛ اما در آینده احترام خواهند گذاشت.”

او در این پست خود نوشت: “چین، روسیه، ایران و کره شمالی که نیاز به ذکر ندارد، و کشورهای دیگر آمریکا را در موقعیت خطرناک و بسیار بدی قرار داده‌اند. آنها دارند جهان را چند دسته می‌کنند در حالی که ما دست روی دست گذاشته و به آنها اجازه این کار را می‌دهیم. آنها دیگر به آمریکا احترام نمی‌گذارند؛ اما در آینده احترام خواهند گذاشت.”

همچنین ترامپ در واکنش به تصمیم مسکو برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس، از آمریکایی‌ها خواست دعا کنند.

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا پس از تصمیم فدراسیون روسیه برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در خاک بلاروس از آمریکایی‌ها خواست دعا کنند، در حالی که وی به مسأله ذخیره و انبار سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در اروپا اشاره‌ای نکرد.

ترامپ در سایت مذکور خود نوشت: “همانطور که پیش بینی کرده بودم، ما اکنون با “چیزهای خطرناکی” هم‌بازی شده‌ایم. موضوع هسته‌ای، اکنون موضوع اصلی است. ما خودمان به بروز این وضعیت دامن زده‌ایم. وقتی دولت آمریکا توسط افراد نالایق اداره می‌شود چنین اتفاقی رخ می‌دهد.”

گفتنی است، روسیه در مواجهه با توسعه طلبی ناتو در کشورهایی مانند آلمان و هلند، تصمیم گرفت این بار با استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در خاک بلاروس از امنیت ملی خود محافظت کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.