دختر آقای بازیگر معروف چگونه از زندان آزاد شد؟

نعمت‌الله گرجی همان اندازه که در بازیگری حضوری گرم داشت، به فکر خانواده خویش هم بود. به همین دلیل وقتی قرار شد دیداری با امام خمینی (ره) داشته باشند، همه فکر و ذکرش این بود که مساله دخترش را با امام مطرح کند و تنها فرزندش را از زندان برهاند.

به گزارش تازه‌نیوز، نهم فروردین سالروز تولد نعمت‌الله گرجی است. در دوره‌ای که هنوز رسانه‌ها و فضای مجازی این چنین فراگیر نبودند، گرجی یکی از بازیگران محبوب مردم بود.

به نقل از ایسنا، به انگیزه این روز، یکی از ماجراهای زندگی او را مرور می‌کنیم.

این خاطره به نقل از رضا کرم رضایی، بازیگر، کارگردان و مترجم بازنشر می‌شود. او در کتاب خاطرات خود با عنوان «همه دوستان من» درباره یکی از اتفاقات زندگی نعمت‌الله گرجی نوشته است:

«حضرت امام از سریال «شاه دزد» خوش‌شان آمده و خواسته بود گروه سازنده آن را ببیند. دختر بزرگ نعمت‌الله گرجی، یکی از بازیگران، در آن زمان زندانی سیاسی بود. گرجی نامه‌ای نوشته بود و می‌خواست به دست امام بدهد. در پایان صحبت‌های امام، با اشاره ایشان یک نفر که کنار امام بود، نامه را از گرجی می‌گیرد و چند روز بعد دختر گرجی آزاد می‌شود.

گرجی بازیگری قدیمی و بسیار زحمت کش و پرکار بود. مردم هم دوستش داشتند. آدمی بی‌ریا و بسیار زلال و ساده و عیال‌وار بود. شاید به همین دلیل بود که با آن همه کار در تئاتر سینما و تلویزیون نتوانست برای خانواده‌اش خانه‌ای تهیه کند و تا آخر در خانه اجاره‌ای زندگی کرد. »

این مطالب را هم ببینید:

نعمت‌الله گرجی صفت که با عنوان نعمت‌الله گرجی شناخته می‌شود، فرزند حسین، نهم فروردین سال ۱۳۰۵ در تهران متولد شد و در جوانی به دلیل علاقه‌اش به نمایش‌های سیاه‌بازی به گروه‌های سیار این نمایش‌ها پیوست و مدتی را به اجرای نمایش در شهرستان‌ها گذراند. پس از بازگشت به تهران در تئاترهای «جامعه باربد»، «نصر» و «دهقان» فعالیت کرد. بازی در مجموعه‌های تلویزیونی در اوایل دهه پنجاه از جمله «قصه عشق» و «تلخ و شیرین» موجب شهرت او در این زمینه شد.

او اواخر دهه ۴۰ با بازی در فیلم «گردباد زندگی» بازیگری در سینما را تجربه کرد و پس از آن در فیلم‌هایی همچون «تنگسیر» به کارگردانی امیر نادری، «خاک» و «گوزن‌ها» کار مسعود کیمیایی،«شبح کژدم» کار کیانوش عیاری، «روسری آبی» ساخته رخشان بنی اعتماد، «عبور از غبار» به کارگردانی پوران درخشنده و … به ایفای نقش پرداخت. یکی از ماندگارترین نقش‌آفرینی‌های گرجی در دهه هفتاد بازی کوتاه ولی به یاد ماندنی‌اش در نقش باغبان در فیلم «درخت گلابی» به کارگردانی داریوش مهرجویی بود که سال ۷۶ ساخته شد.

گرجی که پیش از انقلاب در سریال‌هایی همچون «دلیران تنگستان» و «تلخ و شیرین» و … بازی کرده بود، بعد از انقلاب فعالیتش در این زمینه گسترده‌تر شد و در مجموعه‌های بسیاری از جمله «هزاردستان»، «شاه دزد»، «این خانه دور است»، «زیر بازارچه»، «امام علی»، «کوچک جنگلی»، «قطار ابدی»، «روزگار جوانی»، «آقای تمدن» و … به ایفای نقش پرداخت.

او گرچه بازیگری محبوب و توانمند بود اما نمونه‌ای از بازیگرانی بود که به اندازه تلاش خود، نتوانست موجبات آسایش و راحتی خود و خانواده‌اش را فراهم کند تا جایی که در مطلبی عنوان کرده بود رانندگی تاکسی به صرفه‌تر از بازیگری سینماست.

او هفدهم فروردین ۱۳۷۹ به دلیل بیماری، در۷۴ سالگی درگذشت. نعمت‌الله گرجی و محمدعلی فردین با هم در یک در فاصله یک روز از دنیا رفتند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.