اگر دیگر گوشت نخوریم چه اتفاقی برای بدن‌مان رخ می‌دهد؟

آدم ها به دلایل مختلفی تصمیم به گیاهخوار شدن می گیرند. برخی این کار را برای سلامت خودشان انجام می دهند و بعضی هم به دلایل اخلاقی مصرف گوشت را کنار می گذارند.

به گزارش تازه‌نیوز، گیاهخواری از مزایای زیادی برخوردار است، اما حذف ناگهانی گوشت از رژیم غذایی خود ممکن است عوارض جانبی غیر منتظره و ناخوشایندی داشته باشد. همچون هر تغییر غذایی شدید دیگری،  کنار گذاشتن مصرف گوشت بدن را تحت فشار زیادی قرار می دهد و ممکن است در ابتدا علائم خماری را تجربه کنید.

در ادامه می خواهیم ببینیم اگر دیگر گوشت نخوریم چه اتفاقی برای بدن مان رخ می دهد.

۱- ممکن است جوش بزنید

اگر دلتان پوستی بدون جوش می خواهد، باید بدانید که حذف یکباره ی گوشت از رژیم غذایی خود ممکن است شما را از این آرزو دور کند. گوشت قرمز مملوء از اسیدهای آمینه ای است که برای تولید کلاژن ضروری هستند و اگر این ماده ی مغذی اساسی به اندازه ی کافی به بدن تان نرسد، ممکن است پوست تان کدر شود. گوشت حاوی زینک (روی) هم هست و افراد گیاهخوار حتی اگر به قدر کافی حبوبات و غلات حاوی زینک مصرف کنند، درون آن ها موادی است که جلوی جذب زینک در بدن را می گیرد. عدم دریافت به اندازه ی زینک هم ممکن است به اشکال مختلف روی پوست تان اثر بگذارد که یکی از آن ها زدن جوش است.

 

۲- ممکن است میل تان به خوردن تنقلات بیشتر شود

گوشت یکی از منابع اصلی پروتئین است و اگر یکباره از رژیم غذایی تان حذف شود، بدن تان ممکن است در واکنش به آن وارد حالت بقا شود. اگر مصرف گوشت را به کلی کنار بگذارید، ممکن است به سیر کردن خودتان با هر خوراکی نه چندان سالمی که در دسترس باشد، روی آورید. بدن شما برای سازگار شدن با این تغییر غذایی ناگهانی به زمان نیاز دارد و اگر تصمیم به گیاهخوار یا وگان شدن دارید، تنقلات سالمی مانند آجیل و میوه را در دسترس خود نگه دارید تا به کمک آن ها به میل خوردن چیپس و تنقلات مضر مشابه غلبه کنید.

 

۳- ممکن است بیشتر دچار نوسانات خلقی شوید

وقتی رژیم غذایی تازه ای را شروع می کنید، حتی اگر در دراز مدت تغییرات مثبتی در بدن تان ایجاد کند، باز هم ممکن است در ابتدای امر، درگیر نوسانات خلقی شوید. هر غذایی که می خورید تأثیر زیادی در میزان اضطراب تان دارد چون از میکروبیوم درون معده انتقال دهنده های عصبی ای آزاد می شود که با مغز ارتباط برقرار می کنند. این عارضه ی جانبی ناخوشایند گرچه موقتی است و با سازگار شدن بدن با این تغییرات برطرف می شود، اما بعضی تازه گیاهخوارها و تازه وگان ها ممکن است بیشتر از گذشته احساس اضطراب کنند.

 

۴- ممکن است دچار ریزش مو شوید

با آنکه منابع گیاهی خوب و زیادی برای زینک، همچون حبوبات و آجیل وجود دارد، اما این پروتئین است که به بدن کمک می کند زینک را جذب کند و گیاهخوارها و وگان ها ممکن است با خطر کمبود این ماده غذایی اساسی مواجه باشند. کبمود زینک ممکن است روی موها اثر بگذارد و حتی در دراز مدت باعث ریزش مو شود. اگر مصمم به ترک مصرف گوشت هستید، مطمئن شوید که مقدار زینک دریافتی تان ۵۰ درصد بیشتر از مقداری است که بدن به طور روزانه به این ماده نیاز دارد.

 

۵- ممکن است دچار معده درد شوید

با آنکه مصرف سبزیجات حتماً روده هایتان را خوشحال خواهد کرد، اما قطع یکباره ی مصرف گوشت می تواند میکروبیوم درون معده را اذیت کند. وقتی تغییر بزرگی در رژیم غذایی تان ایجاد می کنید و شروع به خوردن غذایی متفاوت از آنچه قبلاً مصرف می کردید، می کنید، ممکن است در ابتدای امر، دچار معده درد و سوء هاضمه شوید.

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.