کاهش درد افراد دیابتی با این ادویه

پچ‌های فلفل قرمز ممکن است به کاهش درد در افراد دیابتی کمک کنند.

به گزارش تازه‌نیوز، فلفل قرمز پر از گرماست و همه نمی‌توانند آن را تحمل کنند اما به نظر می‌رسد مولکول‌های فلفل قرمز به شکل پچ می‌توانند درد افراد دیابتی را تا حد زیادی کاهش دهند.
نتایج تحقیق کنونی نشان داد که پچ‌های فلفل قرمز تند می‌توانند به کاهش درد در بیماران دیابتی مبتلا به آسیب عصبی کمک کنند. پچ‌ها حاوی کپسایسین، ماده تند فعال موجود در فلفل قرمز هستند و می‌توانند اعصاب آسیب دیده در پای افراد مبتلا به دیابت را التیام بخشند. در برخی موارد، آسیب عصبی درمان نشده می‌تواند به عوارض جدی تبدیل شود که نیاز به قطع عضو دارد.

به نقل از ایسنا، در میان افراد مبتلا به دیابت، به دلیل سطح بالای گلوکز خون که به رشته‌های عصبی آسیب می‌رساند، خطر آسیب عصبی در هر نقطه از بدن افزایش می‌یابد که به عنوان نوروپاتی شناخته می‌شود. نوروپاتی در پا می‌تواند منجر به زخم و حتی از دست دادن احساس در ناحیه آسیب دیده شود. زخم‌ها و تاول‌ها نه تنها مشکل دردناک هستند بلکه در صورت عفونی شدن می‌توانند تهدیدکننده زندگی نیز باشند و اگر کنترل نشوند، ممکن است منجر به قطع پا شوند.

علامت از دست دادن احساس در هر فردی رخ نمی‌دهد؛ در برخی، این مورد می‌تواند با درد شدیدی همراه باشد که مسکن‌های فعلی قادر به درمان آن نیستند. مدیریت درد، اغلب با داروهای ضد افسردگی، تنها درمان موجود محسوب می‌شود. با این حال، هیچ درمانی برای معکوس کردن یا توقف آسیب عصبی وجود ندارد. علاوه بر این، داروها می‌توانند عوارض جانبی ناخواسته‌ای به همراه داشته باشند.

هدف از این مطالعه که توسط محققان کالج امپریال لندن و بیمارستان‌های آموزشی شفیلد و با همکاری مرکز دیابت بریتانیا هدایت شد درک این مورد بود که آیا کپسایسین می‌تواند پاسخی برای این مشکل باشد یا خیر. به هر حال، زمانی که کپسایسین به صورت موضعی به‌عنوان کرم یا چسب استفاده شود، به کاهش درد و حتی تحریک التیام در برخی از بیماری‌های پوستی کمک می‌کند.

برای این مطالعه، محققان ۷۵ فرد مبتلا به نوروپاتی دیابتی را انتخاب کردند که بسیاری از آنان احساس درد در پاهای خود داشتند. برخی از این شرکت‌کنندگان با پچ حاوی هشت درصد کپسایسین درمان شدند که در حال حاضر برای کاربردهای دیگر در بازار وجود دارد.

از داوطلبان خواسته شد که به‌طور روزانه تجربه درد خود را ثبت کنند، در حالی که شمارش عصب و تجزیه و تحلیل حساسیت از نمونه‌های گرفته شده توسط محققان انجام شد. در پایان سه ماه، مشخص شد که پچ‌های کپسایسین در مقایسه با گروه کنترل، درد را در افراد دیابتی به‌طور قابل توجهی کاهش می‌دهند. همچنین، این مطالعه نشان داد شرکت‌کنندگانی که پچ‌ها را دریافت کرده‌اند، تعداد بیشتری از اعصاب جدید در پای خود داشتند.

علیرغم نتایج دلگرم کننده، تحقیقات بیشتری برای درک مکانیسم اثر و کارایی کپسایسین به‌عنوان درمان نوروپاتی مورد نیاز است. با این وجود، شروع خوبی است. در اخبار دیگر مشخض شد که به تازگی، داروهای دیابت به دلیل فواید کاهش وزن در سرفصل خبرها قرار گرفته‌اند و اکنون یک داروی دیابت دیگر کشف شده است که خطر زوال عقل را به نصف کاهش می‌دهد.

محققان می گویند: «مصرف پیوگلیتازون با خطر کمتر زوال عقل در بیماران مبتلا به دیابت، به ویژه در افرادی که سابقه سکته مغزی یا بیماری ایسکمیک قلبی (بیماری‌که ناشی از کاهش خون‌رسانی به عضله قلب (میوکارد) و ایسکمی آن و اغلب ناشی از انسداد عروق کرونر در اثر آترواسکلروزیس است) دارند، مرتبط است که نشان دهنده امکان استفاده از یک رویکرد شخصی در هنگام انتخاب پیوگلیتازون برای سرکوب زوال عقل در بیماران دیابتی است.»

نتایج این تحقیق در نشریه Frontiers in Neurology منتشر شده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.