تصمیم جدید دولت درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در سال ۱۴۰۲

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری گفت:دولت لایحه تعطیلی پنجشنبه‌ها را در قالب اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری به مجلس ارائه کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهوری امروز دوازدهم فروردین ماه ۱۴۰۲ از دبیرخانه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲ بازدید کرد.

به نقل از ایسنا، منصوری گفت: از مهم‌ترین مأموریت‌های دستگاه‌های اجرایی هماهنگی در ستاد خدمات سفر است که ابعاد مختلفی از جمله فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی را در بر می‌گیرد. به‌ویژه در ایام آغاز سال به دلیل حجم سفر این مسئله اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند.

منصوری با اشاره به آمار تردد بیش از ۴۰ میلیونی بین استانی که در جلسه توسط معاون وزیر راه ارائه شد، ادامه داد: این آمار نشانگر سازماندهی ویژه بین دستگاهاست؛ نزدیک به یک میلیون و دویست هزار نفر از دستگاه‌های مختلف مستقر شده‌اند که سفری ایمنی، ارزان، آسان، لذت‌بخش و مفرح برای مردم فراهم شود که عدد بزرگ و ویژه‌ای است.

این مطالب را هم ببینید:

وی همچنین به اهمیت حضور پررنگ استانداران در ستاد سفر به‌عنوان محور هماهنگی و نظارت استان در نهایی شدن امور مربوط به سفر اشاره کرد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری حفظ جان و سلامتی مردم را اولویت حاکمیت عنوان کرد و افزود: جان تک تک افراد برای کشور و حاکمیت اهمیت دارد و باید بسیج همگانی به‌منظور کاهش مصدومین و تلفات شکل بگیرد. نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داشتیم، اما باید با جدیت و متمرکز روی این موضوع کار شود.

توجه به اقتصاد دریا و گردشگری دریایی بنا به تأکیدات مقام معظم رهبری از دیگر نکات مورد اشاره منصوری بود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری ادامه داد: کشور را باید به سمت سواحل به خصوص سواحل جنوبی که‌متصل به آب‌های آزاد هستند پیش ببریم. استانداران باید توجه ویژه به این موضوع داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ نقطه حادثه خیز شناسایی و اصلاح شده است، افزود: در دولت و معاونت اجرایی آمادگی برای اصلاح این نقاط و رفع کامل آن‌ها وجود دارد. این موضوع باید به‌عنوان یک راهبرد پیگیری و طی برنامه زمان‌بندی شده اصلاح شود.

او به تدابیر صورت گرفته در مورد مسائل فرهنگی اشاره کرد و افزود: در چارچوب قواعد و رعایت حرمت با افرادی که پوشش مناسب نداشتند صحبت شد که باید از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای تدبیری که در این راستا داشتند تشکر کنیم.

منصوری با اشاره به تسریع در تکمیل پروژه‌های زیرساختی عمرانی که نیمه کاره مانده‌اند، ادامه داد: تکمیل این پروژه‌ها می‌تواند تحولی در حوزه سفر و گردشگری ایجاد کند. آمادگی داریم که این پروژه‌ها را در اولویت قرار دهیم و در بازه زمانی کوتاهی به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه در برخی موارد و رخداد‌ها نیاز به مطالعات دقیق اجتماعی داریم، ادامه داد: در لحظه سال تحویل ۳۰ هزار نفر در حافظیه جمع شدند و این کار احترام به فرهنگ ایرانی اسلامی و نشانگر شناسایی و برنامه‌ریزی صحیح بود. در کشور ظرفیت‌های ملی مذهبی این چنینی بسیار داریم که اگر برنامه‌ریزی صحیح انجام گیرد با استقبال مردم روبرو خواهیم بود.

مدیریت و تمرکز روی موج برگشت، کار رسانه‌ای روی مواردی که انجام گرفته از جمله تبدیل استان‌های عبوری به مقاصد سفر، لزوم نظارت بر قیمت‌ها و نرخ‌ها در ایام پایانی تعطیلات از دیگر نکات مورد اشاره منصوری در این جلسه بود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دولت با تمام قوا به موضوع سفر و گردشگری توجه دارد، افزود: جلسات متعدد که رئیس‌جمهوری در این رابطه برگزار می‌کند گواه این موضوع است. تعطیلی پنجشنبه‌ها یکی از مصوبات خوبی است که زیرساخت مناسبی را برای سفر‌ها به خصوص سفر‌های کوتاه مدت مهیا می‌کند. دولت سیزدهم لایحه تعطیلی پنجشنبه‌ها را در قالب اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری به مجلس ارائه کرده که امیدواریم اجرایی شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.