چهار نوشیدنی که می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند

فشار خون بالا وضعیتی است که در آن نیروی پمپاژ خون از طریق شریان ها به طور مداوم بسیار زیاد است. هنگامی که این اتفاق می افتد، دیواره رگ ها فراتر از حد طبیعی خود کشیده می شوند، که می تواند منجر به آسیب و زخم شود و افراد را در معرض خطر حمله قلبی، سکته مغزی و بیماری کلیوی قرار دهد.

به گزارش تازه‌نیوز، یکی از اولین خطوط دفاعی در برابر افزایش فشار خون رژیم غذایی است. با اتخاذ یک روش سالم تر و متعادل تر، فشار خون شما به طور طبیعی کاهش می یابد.

آب چغندر

طبق تحقیقات دانشگاه کوئین مری لندن، نوشیدن یک فنجان آب چغندر در روز می تواند فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. ۶۴ داوطلب که از فشار خون طولانی رنج می بردند  دوز روزانه نیترات رژیم غذایی خود را به شکل آب چغندر تکمیل کردند که اثرات آن توسط محققان بررسی شد. هیچ عارضه جانبی نامطلوبی مشاهده نشد و نتایج نشان داد که آب چغندر می تواند راهی ساده و موثر برای کنترل فشار خون بالا باشد.

شیر بدون چربی
یک مطالعه نشان داد که مصرف لبنیات کم چرب مانند شیر بدون چربی می تواند فشار خون را کاهش دهد. این تحقیق همچنین نشان داد که خوردن لبنیات کم چرب به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی فوق العاده کم چرب می تواند فشار خون را حتی بیشتر کاهش دهد. داده‌های محققان نشان داد افرادی که بیشتر لبنیات مصرف می‌کنند فشار خون سیستولیک کمتری دارند. فشار خون سیستولیک فشار ناشی از انقباض قلب و بیرون راندن خون است.

آب ذغال اخته

یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ که انجمن قلب آمریکا منتشر کرده است، نشان داد که آب ذغال اخته به کاهش فشار خون در بزرگسالان سالم کمک می کند. در این مطالعه، شرکت‌کنندگان به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کنترل‌شده، هر روز به مدت هشت هفته، آب آب ذغال اخته یا نوشیدنی دارونما می‌نوشیدند. پس از هشت هفته، مقادیر فشار خون برای کسانی که آب ذغال اخته مصرف می کردند به طور قابل توجهی کاهش یافت. گروه دارونما هیچ تغییری نشان نداد. محققان خاطرنشان کردند که آنتی اکسیدان های موجود در آب زغال اخته به کاهش خطر فشار خون کمک می کند.

چای

عاشقان چای خوشحال می شوند، زیرا تحقیقات متعدد نشان داده است که چای سبز، چای سیاه، چای اولانگ یا حتی چای معمولی اثرات مثبتی بر فشار خون بالا دارد. مطالعات نشان داده است که نوشیدن کمتر از نصف فنجان چای در روز ممکن است خطر ابتلا به فشار خون بالا را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

با این حال، مصرف چای برای بیش از یک سال با کاهش بیشتر خطر فشار خون همراه نبود. این اثر مثبت ناشی از محتوای آنتی اکسیدانی قوی چای بود. سایر غذاها و نوشیدنی های غنی از آنتی اکسیدان ها که ممکن است به کاهش فشار خون کمک کنند عبارتند از شکلات تلخ، زغال اخته، گردو، شراب قرمز، گوجه گیلاسی و کلم پیچ.

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.