زمان اجرای طرح ترافیک ۱۴۰۲/ نرخ جدید ورود به محدوده طرح ترافیک +جدول

معاون بهره‌برداری از سیستم‌های حمل و نقل و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران جزئیات اجرای طرح ترافیک ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، عمار سعیدیان‌فر در مورد اجرای طرح ترافیک در سال جدید گفت: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران همزمان با آغاز سال ۱۴۰۲ طرح ترافیک اجرا می‌شود و بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، نر خ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک امسال ۲۰ درصد افزایش دارد، البته در مدت ۱۳ روز تعطیلات نوروزی این طرح اجرا نشد و از فردا صبح دوشنبه ۱۴ فروردین ماه طرح ترافیک با تعرفه سال ۱۴۰۲ مصوبه شورای شهر اجرایی می شود.

به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه کما فی السابق هر شهروند دارای پلاک با سر شماره شهر تهران، ۲۰ روز سهمیه تردد فصلی رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا دارد، اظهار کرد: در صورت اتمام ۲۰ روز سهمیه مذکور، “نصف تعرفه عوارض تردد در  محدوده طرح ترافیک” از وی دریافت می‌شود.

سعیدیان فر با تاکید بر اینکه رزرو طرح ترافیک از طریق درگاه اینترنتی و اپلیکیشن «تهران من» انجام می‌شود و افرادی که به صورت روزانه قصد ورود به طرح ترافیک را دارند، باید تردد خود را رزرو کنند، افزود: البته شهروندان می توانند عملیات رزرو را به صورت هفتگی و از چهارشنبه هفته قبل و یا به صورت روزانه  انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: تهرانی ها حتی پس از بازگشت به مبدأ، تا ساعت ۲۴ همان روز امکان رزرو دارند البته در صورتی که سهمیه تردد روزانه تکمیل نشده باشد؛ چراکه طبق مصوبه شورای ترافیک شهر تهران، سقف سهمیه ورود به محدوده طرح ترافیک ۱۰۳ هزار دستگاه خودرو است.

سعیدیان‌فر در مورد قیمت طرح ترافیک نیز گفت: نرخ پایه عوارض سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵۲ هزار و ۵۶۰  تومان است؛ اما نخستین ورود و آخرین خروج خودروها ملاک محاسبه میزان پرداختی عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا است و همچنین داشتن معاینه فنی برتر ملاک تاثیر گذاری بر روی قیمت تمام شده تردد است، بگونه ای که اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر پس از ساعت ۱۰ وارد محدوده و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۳۸۶ هزار و ۳۱۶ ریال به ازای هر روز تردد در محدوده طرح ترافیک و۱۹۳ هزار و ۱۵۸ ریال به ازای هر روز تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

به گفته وی، اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ وارد محدوده و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ۵۵۱ هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزار و ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

معاون بهره‌برداری از سیستم‌های حمل و نقل و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران، تشریح کرد: اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ وارد و بعد از ساعت ۱۶ خارج از محدوده شود باید مبلغ ۸۲۷  هزار و ۸۲۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۴۱۳ هزار و ۹۱۰  ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر بعد از ساعت ۱۰ وارد و بعد از  ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۵۵۱  هزار و ۸۸۰  ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزار و ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده  کنترل آلودگی هوا بپردازد.

وی افزود: اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ ورود و خروج از محدوده داشته باشد باید مبلغ ۵۵۱  هزار و ۸۸۰  ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵  هزار و ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

وی گفت: همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر بعد از ساعت ۱۶ ورود و خروج داشته باشد باید مبلغ ۵۵۱  هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵  هزارو ۹۴۰  ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.پرداخت عوارض

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.