تنهاترین شاهزاده جهان که کسی در شان ازدواج با او نیست! +تصاویر

کاخ های سلطنتی، مراسم مجلل و عروسی بزرگ، همه معمولاً بخشی از داستان شاهزاده ها هستند، اما پرنسس توشی ژاپنی تنهاترین شاهزاده است.

پرنسس توشی دختر ۲۰ ساله‌ای که با نام پرنسس آیکو نیز شناخته می شود، تنها فرزند امپراتور ناروهیتو و بانو ماساکو است. شاهزاده جوان دوران کودکی سختی داشته و در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. شاهزاده توشی در کاخ امپراتوری توکیو بدون هیچ همراهی هم سن خودش زندگی می کند و هنوز ازدواج نکرده است. سنت سلطنتی در ژاپن برای زنان محدود کننده است و آنها فقط مجاز به ازدواج با اشراف هستند. اما هیچ گزینه ای در ژاپن برای ازدواج باقی نمانده و این وضعیت شاهزاده توشی را در موقعیتی دلخراش قرار می دهد.

پرنسس آیکو

ازدواج با یک فرد عادی باعث می شود که شاهزاده از عناوین و امتیازات سلطنتی خود محروم شود. زمانی که خواهر زاده امپراطور در سال ۲۰۲۱ با هم دانشگاهی خود ازدواج کرد، به یک شهروند عادی تبدیل شد. او به دنبال عروسی عنوان شاهزادگی را از دست داد و در ژاپن رسوایی به پا کرد. روزنامه‌ها نگاهی تند به این ازدواج داشتند و مطالبی را منتشر کردند که شوهر او را شخصیتی مخفی نشان می داد. این قوانین به هزاران سال قبل از آغاز سلطنت ژاپن در سال ۶۰۰ قبل از میلاد باز می گردد.

پرنسس آیکو و خانواده اش

اولین امپراتور کشور، جیمو، یک شخصیت افسانه ای است که گمان می رود از نوادگان الهه خورشید آماتراسو باشد. خانواده سلطنتی ژاپن به دنبال انتقال ژن‌های اجداد خود و حفظ پیوند الهی بوده‌اند. سرنوشت پرنسس توشی به محض تولد مهر و موم شد. او هرگز نمی توانست به تاج و تخت بنشیند و فقدان نجیب زادگان واجد شرایط برای ازدواج به این معنی بود که انتخاب ازدواج او عواقب تغییر دهنده بزرگی در زندگی او خواهد داشت. اگر پرنسس توشی تصمیم بگیرد که ازدواج نکند، باید یک دوشیزه مقدس شود.

پرنسس توشی و خانواده اش

به نظر می رسد قوانین سختگیرانه امروز با خانواده ای که تحصیلات بالایی دارند و دنیا دیده اند، در تضاد است. امپراتور ناروهیتو برای مثال در آکسفورد تحصیل کرده است و همسرش بانو ماساکو فارغ التحصیل هاروارد و دیپلمات سابق است. این ترس وجود دارد که اگر اتفاقی برای یکی از خانواده‌های سلطنتی بیفتد، بحران جانشینی در قدیمی‌ترین پادشاهی جهان به وجود بیاید. اما این احتمال وجود دارد که روزی قوانین تغییر کنند. چیزی که واضح است این است که اگر تغییراتی به زودی رخ ندهد، پرنسس توشی در موقعیت دشواری باقی می‌ماند و در آینده‌ تا آخر عمر باید تنها باشد.

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.