اقتصاد کشور مجددا وارد تنش می‌شود/ فضای دوقطبی و امنیتی؛ تنها بستر مناسب برای زیست برخی جناحین

چند ثانیه نوشت: ورود مستقیم شخص رئیس‌جمهور به مسئله حجاب و سخنرانی در مورد آن دلیلی است که بتوان اذعان کرد مسئولیت نتایج آنچه در ماه‌های پیش رو در کشور رخ خواهد داد، چه از نظر اجتماعی و چه از نظر اقتصادی، بر عهده آقای رئیسی خواهد بود.

به گزارش تازه‌نیوز، چندثانیه نوشت: منظومه کاری کشور را رهبر انقلاب در سخنرانی حرم رضوی مشخص کردند. محور اصلی بیانات تحول بود و چند زیرشاخه مهم اقتصادی، بین‌المللی و … داشت و نتیجتا ایران قوی باید خروجی چنین راهبرد چندجانبه باشد.

اما با بررسی اولویت های اتخاذ شده توسط مسئولین و رسانه‌های دولتی و تصمیمات حاکمیتی در همین دوره کوتاه تعطیلات و حتی سخنرانی رئیس‌جمهور و وزیر ارشاد متوجه می‌شویم که همه اولویت‌های مورد تاکید رهبر انقلاب کنار گذاشته شده و تمرکز اصلی روی مسئله حجاب واقع شده است.

در عین بی تدبیری، این تمرکز روی مسئله حجاب نه از زاویه ایجابی بلکه تماما سلبی به آن پرداخته شده و ایجاد فضای دوقطبی خروجی آن تا به امروز بوده است.

ورود مستقیم شخص رئیس‌جمهور به مسئله حجاب و سخنرانی در مورد آن دلیلی است که بتوان اذعان کرد مسئولیت نتایج آنچه در ماه‌های پیش رو در کشور رخ خواهد داد، چه از نظر اجتماعی و چه از نظر اقتصادی، بر عهده آقای رئیسی خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های پیش رو هم در زمینه اجتماعی-فرهنگی و به تبع آن در حوزه اقتصاد کشور مجددا وارد مرحله تنش شود و اگر موفقیتی در حوزه سیاست خارجی کسب شود، با تلاش دولت برای ایجاد محیطی قطبیده شده و امنیتی، دستاورد خارجی هم خنثی شود.

در چند ماه آینده مشخص خواهد شد که فضای دو قطبی ایجاد شده آورده سیاسی-انتخاباتی خواهد داشت یا خیر!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.