یک بخش در مورد حقوق کارگران بدون شرط اضافه می‌شود

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به حمایت های شورای عالی کار از کارگران گفت: یکی از مباحثی که در شورای عالی کار مطرح شد، این بود که کارگر متأهل در صورتی که سابقه کار هم ندارد حق اولاد دریافت کند.

به گزارش تازه‌نیوز، هادی ابوی, نماینده کارگران در شورای عالی کار، اظهار داشت: یکی از حمایت های شورای عالی کار از کارگران این است که اگر در سال جاری به هر دلیل حقوق کارمندان افزایش یابد, طبق مصوبه ی شورای عالی کار باید حقوق کارگران نیز افزایش یابد.

به نقل از تسنیم،  وی با اشاره به اینکه یکی از مباحث جدیدی که در شورای عالی کار مطرح شد, بحث عائله مندی کارگران با توجه به بحث جوان سازی جمعیت بود افزود:مقرر شد که در بحث عائله مندی تفاوتی در پرداخت کارگران مجرد و متأهل نباشد.

ابوی گفت: یکی از تصمیمات شورای عالی کار این بود، کارگری که برای اولین بار به کارگاهی می رود، در راستای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، اگر هم سابقه ندارد، اما حق اولاد دریافت کند. در حالی که در قانون قبلی برای این منظور حداقل ۷۲۰ روز سابقه لازم بود. آقای وزیرقول حل شدن این موضوع را طی چند ماه آینده داده اند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار ادامه داد: به دلیل اینکه دستمزد ۱۴۰۲ در آخرین روز سال ۱۴۰۱ تعیین شد, وزیرکار بیان کرد که در اولین جلسه سال ۱۴۰۲ حق مسکن را برای تصویب به دولت ارائه می کند تا در هیأت وزیران  تأیید شود. اما قابلیت اجرای این مصوبه از ابتدای فروردین ماه است. تا زمان تصویب این مصوبه در هیأت وزیران درصورتی که بنگاه های اقتصادی در سال جاری کمتر از ۹۰۰هزار تومان پرداخت کنند مکلف به پرداخت مابه‌التفاوت از ابتدا سال جاری هستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.