هشدار پرسپولیسی محبوب به استقلالی‌ها در آستانه دربی

سپهری حیدری گفت: به نظرم دربی با دو گل به سود پرسپولیس تمام خواهد شد.

به گزارش تازه‌نیوز، سپهر حیدری مدافع و کاپیتان اسبق پرسپولیس مدعی است که برد آبی‌ها در جدال با هوادار نیازمند بررسی بیشتر از سوی کمیته اخلاق فدراسیون و البته فیفاست. استقلال در شرایطی موفق شد هوادار را با 6 گل شکست دهد که نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل همراه بوده است. حیدری با اشاره به تمایلات رنگی ساکت الهامی و تدابیر دفاعی و قابل بحث او در طول دوران مربیگری‌اش مدعی است این نتیجه بر پایه قدرت استقلال نبوده است.

انتقادات تندی را بعد از برد شش گله استقلال مقابل هوادار داشتی.

جام اینقدر ارزش ندارد که بخواهی به خاطر آن همه چیز را زیر پا بگذاری و دست به هر کاری بزنی. پرسپولیس هیچ وقت زیر پای تیمی را خالی نکرد و به تیمی بی احترامی نداشت و روی پای خودش ایستاد و با شایستگی قهرمان شده است. نه اینکه به زور داور و اتفاقاتی اینچنینی به دنبال کسب امتیاز باشد. اکثر لیگ را مربیان استقلالی تشکیل داده‌اند و نتایج آن را مقابل استقلال ببینید. من نمی‌خواهم به تیم یا فردی تهمت بزنم اما بعضی چیزها واقعا عیان است.

اما در فوتبال شکل گرفتن این نتایج غیر قابل تصور نیست که بخواهیم الان چنین ادعاهایی مطرح کنیم.

به نقل از ایلنا، نیمه اول یک بازی بدون گل شده و بعد از آن اشتباهاتی در زمین رخ می‌دهد که در فوتبال محلات هم شاهد آن نیستیم. یا حداقل اینکه اگر در فوتبال محلات هم رخ بدهد خیلی سریع آن بازیکن از جریان بازی خارج و تعویض می‌شود. مگر می‌شود یک مربی چهار اشتباه تاثیرگذار از بازیکنش ببینید و هیچ واکنشی نداشته باشد؟ ایشان (ساکت الهامی) مربی‌ای نیست که با توجه به تفکرات مربیگری‌اش به تیمی اینقدر فرصت بدهد و همه او را با تدابیر دفاعی‌اش می‌شناسند. یا اصلا بگوییم استقلال نمایش تهاجمی داشت و آن را غافلگیر کرد، من در این فصل چند مثال بیاورم که بازیکن تیم‌شان با کمتر از این اشتباه خیلی زود تعویض و مورد شماتت مربی‌اش قرار گرفت. نمونه آن بازی با مس کرمان. ببینید چقدر زود با اولین اشتباه که حتی تاثیرگذار هم نبود دست به تعویض بازیکن زد. چند بازی دیگر هم همینطور. اما چرا در این بازی که خیلی همه چیز واضح بود خونسرد در منطقه فنی بود.

یعنی می‌گویید برای مربی حریف این باخت مهم نبود؟

ایشان که گفتند از بچگی استقلالی بوده‌ام. من هیچ وقت تهمت نمی‌زنم و جریان بازی این را می‌گوید. تفاوت رفتاری نسبت به دیدارهای قبلی که از طرف ایشان در هر تیمی دیده بودیم این را می‌گوید. مگر می‌شود اینطور به حریف موقعیت داد و هیچ واکنشی نداشت؟ من مدافع بودم و درست. چطور می‌شود یک بازیکن در چهار کورس اینطور بایستد و واکنشی نداشته باشد؟ قطعا هوادار استقلال هم این صحنه‌ها را که دید خنده‌اش گرفت. امیدوارم در دربی وضعیت عادلانه باشد. من از مسوولان پرسپولیس خواهش می‌کنم از همین امروز به فکر تمام جوانب و خصوصا داوری این بازی باشند.

شما می‌گویید که بازیکنان هوادار در این بازی کم کاری کردند؟

نه، گفتم که من تهمت نمی‌زنم. بیشتر بازیکنان هوادار تمام توان خود را گذاشتند. آقای مسعود شجاعی هم‌تیمی من بوده و ایشان و خیلی از بازیکنان دیگر تیم هوادار در تلاش بودند تا فوتبال بازی کنند و نمایش شرافتمندانه‌ای داشتند. اما این بنده خدا شماره 21 هوادار (مهدی عبدی) بازی‌اش کاملا مشکل داشته. من هواداری نگاه می‌کنم؟ من بدبین هستم؟ بروید فیلم بازی و صحنه گل‌ها را 10 هزار بار ببینید. مگر می‌شود کورس نگذاری و به عنوان مدافع بایستی و نگاه کنی؟ مگر می‌شود سایه بزنی؟ ایشان رفتارش در این بازی اصلا شبیه فوتبالیست‌ها نبود و اگر فکر می‌کنید که من اشتباه می‌کنم فیلم بازی را در کنار یک کارشناس استقلالی نگاه کنید و نظرش را درباره چهار گل بازی و نمایشی که ایشان داشتند بپرسید. اشتباه حالا یکی، دو تا سه تا، مگر می‌شود چهار اشتباه داشته باشی و مربی‌ات آن هم ساکت الهامی هیچ توجهی نداشته باشد؟

اما این بحث‌های شما را در قالب هواداری گذاشته‌اند و اینکه سعی در تحت فشار گذاشتن حریف دارید. اصلا چرا بحث را باید اینقدر رنگی نگاه کرد؟

آقا؟ کجای بحث رنگی است؟ من که در جمله قبلی‌ام گفتم بروید با یک کارشناس استقلالی و آبی‌ترین آنها صحنه‌های اشتباه مدافع را نگاه کنید و نظرش را بپرسید. این آقا (ساکت الهامی) که ادعا می‌کند با چهار تا پیرزن هم قادر به نتیجه گیری است و از هیچ اشتباهی از سوی بازیکنانش به سادگی نمی‌گذرد چرا در این صحنه‌ها بدتر از یک مربی بی تجربه و تازه کار فقط در حال تماشای بازی است؟

اما اینکه شما وارد ماجرا شده‌اید باعث شده تا فکر کنند به دنبال محبوبیت و جایگاه بین طرفداران هستید.

خدا مهرداد میناوند را بیامرزد که تا وقتی بود صدای هواداران بود. من دنبال محبوبیت نیستم و آن زمان که باید خدا به من لطف داشته و به پوشیدن پیراهن این تیم افتخار می‌کنم. خدا لطف داشت که در طول دوران حضورم در پرسپولیس یک لحظه هم توانستم نقش خاطره سازی برای هواداران میلیونی تیم داشته باشم. اما به نظرم آن لحظه تاریخی هم به خیلی‌ها فشار آورده که اینطور فکر می‌کنند. آن گل و آن موفقیت از راه درست بود و مثل خیلی‌ها از راه نادرست به دنبال محبوبیت نبودیم و نخواهیم بود. هیچ محبوبیتی با پول و فضای مجازی به دست نمی‌آید. نیازی به این چیزها ندارم و همین که هواداران پرسپولیس خوشحال باشند بهترین اتفاق برایم است و برای آن در دربی پیش رو هم بهترین خوشحالی را آرزو می‌کنم.

شرایط خط دفاعی پرسپولیس را با توجه به مهاجمان استقلالی و خصوصا قایدی و محبی چطور ارزیابی می‌کنی؟

از این شماره 21 در ترکیب پرسپولیس نیست. اما باید این را هم صادقانه بگویم که استقلال تیم باکیفیتی است و بازیکنان خوبی هم دارد. آنها تیم بزرگ و قابل احترامی هستند اما مدافعان پرسپولیس از نظر تجربه و کیفیت بالاتر از مهاجمان حریف هستند و قادر خواهند بود شرایط خوبی را در این بازی در مسیر کسب نتیجه تیم دنبال کنند و به نظرم دربی هم با دو گل به سود پرسپولیس تمام خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.