حضور زنان در دربی هفته آینده؟

رضا پهلوی برای اولین بار به اسرائیل سفر کرده است. او همچنین با نتانیاهو کرده است. اما ایا این سفر اهمیت دارد؟

به گزارش تازه‌نیوز، معصومه ابتکار در عرصه سیاسی ایران نامی شناخته شده است. یکی از دانشجویان خط امام که پس از ماجرای سفارت آمریکا در سال ۵۸ نامش در قاموس سیاسی کشورمان مطرح شد و پس از آن در دولت محمد خاتمی و حسن روحانی سمت معاونت ریاست جمهوری را برعهده گرفت. در نگاه اول ابتکار سنخیت چندانی با ورزش ندارد چون هیچ‌گاه در ایران سمت ورزشی یا پست مرتبط با این عرصه را نداشته است اما با توجه به این‌که در برهه‌ای معاون رئیس‌جمهور در امور زنان بوده و این روزها هم بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها همچنان داغ است، قطعا می‌تواند پیرامون این نکته صحبت کند به همین خاطر دیروز برای دقایق کوتاهی با ایشان پیرامون ماجرای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها صحبت کردیم.

شکسته شدن سد بزرگ

بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها از سالیان گذشته مطرح بود و در این رابطه پیگیری‌های متعددی هم توسط من و سایر همکارانم در دولت انجام شد. در نهایت پاییز سال ۱۳۹۸ دیدید که بانوان توانستند به داخل ورزشگاه آزادی بروند و مسابقه تیم ملی ایران برابر کامبوج را از نزدیک تماشا کنند. البته قبل از آن هم یک بار داخل ورزشگاه ال‌سی‌دی‌های بزرگ گذاشتیم و بانوان توانستند با حضور در استادیوم مسابقه را از طریق این ال‌سی‌دی‌ها تماشا کنند. سد حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ها در دوره‌ای که من معاونت امور بانوان دولت را برعهده داشتم شکسته شد. البته همکاران زحمتکش و پرتلاش‌مان در وزارت ورزش پیرامون این مسئله خیلی نقش داشتند و قضیه را به صورت مستمر پیگیری می‌کردند.

یک اتفاق تلخ در مشهد

اتفاقی که در مشهد برای برخی از بانوانی که قصد حضور در ورزشگاه را داشتند به وقوع پیوست خیلی تلخ بود و مقامات کشور هم آن را محکوم کردند. امیدوارم دیگر هیچ‌وقت چنین وقایع تلخی را در ورزشگاه‌ها شاهد نباشیم.

علامت سوال

همان‌طور که گفتم سد حضور بانوان در ورزشگاه‌ها در دوره من شکسته شد و حالا حدود یک سال است که در حال تداوم یافتن است. البته نمی‌دانم چرا گاهی اوقات نمی‌گذارند خانم‌ها به ورزشگاه بروند! به نظر من باید شرایط را فراهم کرد تا بانوان هم از مقوله ورزش و تماشای مسابقات ورزشی بهره‌مند شوند.

حضور با خانواده در ورزشگاه

باور کنید من حتی با حضور خانواده خودم در ورزشگاه هم مشکلی ندارم. اگر دختران خانواده ما بخواهند در استادیوم حاضر شوند من مخالفت نمی‌کنم. به هر حال وقتی شرایط و ساختار آماده باشد، بانوان هم به عنوان اعضای همین جامعه می‌توانند از موهبت تماشای رقابت‌های فوتبال بهره‌مند شوند.

دربی و زنان ایرانی

امیدوارم شرایط به گونه‌ای فراهم شود که بانوان ایرانی هم بتوانند مسابقه هفته آینده میان استقلال و پرسپولیس که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود را از نزدیک تماشا کنند و از این پدیده لذت ببرند. این اتفاقی است که قطعا باعث خوشحالی خانم‌های فوتبال‌دوست کشورمان خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.