درخواست اسرائیل از چین علیه ایران/ برجام در کما!

وزیر امور خارجه اسرائیل از چین خواست از نفوذ خود علیه برنامه هسته ای ایران استفاده کند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از اکوایران، وزیر امور خارجه اسرائیل، اعلام کرد طی تماس تلفنی با چین گانگ، وزیر خارجه چینی‌از این کشور خواسته تا با استفاده از نفوذ خود مانع از دستیابی ایران به سلاح اتمی شود.

 

از نفوذتان استفاده کنید

الی کوهن،  در حساب کاربری توییتر خود ضمن انتشار خبر این تماس نوشت که در گفت وگو با چین گانگ مدعی شده که دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، منطقه و جهان را به خطر می‌اندازد. کوهن همچنین در صفحه توئیتر خود ادعا کرده اسرائیل از همه امکانات خود علیه برنامه هسته‌ای ایران استفاده خواهد کرد. این در حالی است

وزیر خارجه چین نیز با اشاره به موفقیت دیپلماتیک در میانجی‌گری بین ایران و عربستان ابراز امیدواری کرد تا طرف‌های امضا کننده توافق هسته‌ای «برجام» از فرصت گفتگوها برای احیای آن استفاده کرده و در راه حفاظت از صلح در خاورمیانه تلاش کنند.

برجام در کما

در همین شرایط، لارا روزن، خبرنگاری که مسائل مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را از نزدیک دنبال می‌کند در حساب توئیتری خود به نقل از کالین کال، معاون وزات دفاع ایالات متحده نوشت: «برجام به دشواری نفس می‌کشد».

او در ادامه نوشت:  «در دوره‌ای که برجام کار می‌کرد، زمان گریز هسته‌ای ایران حدود یک سال بود. اکنون این زمان گریز به چند هفته  رسیده است؛ بنابراین الان در شرایطی خوبی قرار نداریم. بایدن به صراحت گفته که ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نخواهد داشت. او ترجیح خود برای دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک برای این مشکل را به وضوح اعلام کرده است. اما ما آلترناتیوهای دیگری نیز در اختیار داریم».

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.