کریمی قدوسی گفت: وقتی قانون وضع می‌شود پلیس باید قانون را اجرا کند، چون اگر اجرا نکند به وظیفه‌اش عمل نکرده است و اگر از اجرای قانون حمایت نکند همه امور کشور مختل می‌شود چون مثل عبور از چراغ قرمز است.

نماینده مردم شهر‌های مشهد و کلات در مجلس بیان کرد: الان با این شرایطی که دشمن در این مسائل اغتشاشات به وجود آورد، روش گشت ارشاد به آن معنا دیگر جواب نمی‌دهد، چون دشمن از آن طریق توانست برای کشور مشکل امنیتی ایجاد کند.

وی اظهار کرد: الان پایش تصویری است. خانمی که کشف حجاب کرده جدای از اینکه در هسته اصلی تحریک دشمن هست یا نیست خلاف قانون عمل کرده است و محترمانه برایش پیام می‌رود که در این تاریخ در این ساعت داخل ماشین یا مترو کشف حجاب کرده؛ لطفا رعایت کنید خب اگر رعایت شود هیچ مسئله‌ای نیست. پیامک دوم می‌گوید ایشان تشریف ببرد دادسرا. در دادسرا عکس آن خانم، ساعت و مکان را جلویش می‌گذارند و می‌گویند چرا شما قانون را رعایت نکردی. آنجا ممکن است طرف بگوید من اشتباه کردم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: بازپرس باید رفتار بسیار خوبی داشته باشد و توضیح دهد. مستندات هم که هست و شخص نمی‌تواند انکار کند اگر آنجا پذیرفت تمام می‌شود. اگر پذیرفت و فردا دوباره همان کار‌ها را کرد جریمه‌ای در نظر گرفته شده که من از جزئیاتش خبر ندارم.

وی تصریح کرد: این یک روش پایش تصویری هوشمند، آرام و بدون سر و صداست. مگر هر روز رسانه ملی می‌آید بگوید امروز در تهران ۱۰ هزار نفر از چراغ قرمز عبور کردند. فقط آن راننده می‌داند که از چراغ قرمز عبور کرده و دوبله پارک کرده و دوربین تصویرش را گرفته و جریمه‌اش کرده است. این باعث آرامش می‌شود ضمن اینکه قانون اجرا می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ما تاکید داریم که فراجا نباید عجله‌ای در این ماجرا داشته باشد چون این موضوعی نیست که بخواهی در یک شب همه چیز را حل کنی لذا در مسیر زمان آرام آرام توامان با چاشنی فرهنگی و احترام را می‌طلبد.

وی ادامه داد: اگر همان کسی را که کشف حجاب کرده به نگاه توحیدی نگاه کنیم یک شهروند ایرانی است، اما به دلیل ضعف فرهنگی این اقدام را انجام داده است، اما اگر به نگاه غیر توحیدی نگاه کنند بعضی‌ها او را یک عنصر غیرمطلوب می‌بینند. اسلام می‌گوید به نگاه توحیدی نگاه کن. این دچار یک اشکالی شده شما حالا خیرخواهی کن، اما از آن طرف هم قانون بایستی حکمفرما باشد.

نماینده مردم شهر‌های مشهد و کلات در مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند روی حرام شرعی و حرام قانونی. هم قانون است هم حرام سیاسی است و هم حرام شرعی است، چون قانون اجرایش حکم شرع دارد. امام خمینی(ره) فرمودند هر کس از چراغ قرمز رد شود حرام شرعی مرتکب شده و گناه کرده و نه تنها جریمه می‌شود پیش خدا هم مرتکب معصیت شده است. این قدر اسلام به وضع قانون و رعایت قانون تاکید دارد برای اینکه جامعه آرام باشد و عدالت اجرا شود.