فاجعه وزرای صمت و اقتصاد/ یکسری آدم گردن کلفت برای مردم مصیبت درست می‌کنند

یک عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: امروز شاهد هستیم وزیر صمت و وزیر اقتصاد در موضوع خودرو چه بلایی سر مردم می آورند. یکسری آدم های گردن کلفت چند شورا درست کردند و همین طور برای مردم مصیبت درست می کنند.

به گزارش تازه‌نیوز، انتقادها به عملکرد دولت رئیسی فزونی یافته است به طوری که در همین ابتدای سال چندین استیضاح کلید خورد و وزیر صمت نخستین وزیری است تا چند روز دیگر باید به مجلس برود و پاسخگوی عملکرد و تصمیماتش باشد.

احمد سالک درباره انتقادها به عملکرد دولت رئیسی گفت: برای تحقق شعار سال «مهار تورم و رشد تولید»، دولت ابتدا براساس اصول تجربه، شایسته سالاری، تخصص، تعهد و کارآمدی پالایشی در کابینه انجام دهد؛ نه آنکه یک آقایی را بردارند و جای او یک فرد ضعیف تری را بگذارند، اتفاقی که در بانک مرکزی افتاد. این طوری که نمی شود کار کرد.

وی افزود: کسانی باید در رأس دستگاه های اجرایی قرار بگیرند که از خود سوابق موفق مدیریتی را در مسئولیت های گذشته به جای گذاشته باشند. دیگر دوره آزمون و خطا گذشته است. برای یک خودرو بازی سیاسی درمی آوردند. امروز آقای رئیس جمهور یک حرف می زند، فردا وزیر صمت حرف دیگری می زند و پس فردا وزیر اقتصاد چیز دیگری می گویند.

این عضو جامعه روحانیت مبارزی اظهار کرد: امروز شاهد هستیم وزیر صمت و وزیر اقتصاد در موضوع خودرو چه بلایی سر مردم می آورند. یکسری آدم های گردن کلفت چند شورا درست کردند و همین طور برای مردم مصیبت درست می کنند. اسم این اداره کشور نیست. در این اوضاع اگر مجلس این وزرا را استیضاح نکند چه کند؟

بیشتر بخوانید:

وی افزود: سر یک موضوعی وزیر مسکن آمد طرحی را در موضوع تثبیت قیمت ظرف یک سال بیان کرد، بعد آقای مخبر گفت «این طرح 2 ساله اجرا می شود»، بعد مدتی وزیر اقتصاد اعلام کرد «کل این طرح را قبول ندارد»! این که اداره کشور نمی شود. پیشنهاد می کنم آقای رئیسی به گونه ای برای وزرایش تصمیم سازی کند که چرخ دنده های اداره کشور حداقل برای 2 سال آینده هماهنگ عمل کنند و از اقدامات جزیره ای به دور باشند.

این نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: اخیرا یک کارآفرین پیش من آمد و سه بخشنامه از سه وزارتخانه مختلف آورد و گفت «شما به جای من این کارخانه را مدیریت کن، چه طور می خواهی این سه بخشنامه متفاوت و متناقض را با هم جمع و اجرا کنید». این ضعف درون تشکیلاتی دولت را نشان می دهد.

وی افزود: نباید این طور بیان شود که ورود مجلس به استیضاح و سئوال وزرا برای انتخابات، تسویه حساب سیاسی یا موضوع دیگر است. این واقعیت ها بر کسی پوشیده نیست که یک وزیر وقتی صحبت می کند 30 درصد قیمت کالاها گران می شود. آقای وزیر می توانی صحبت نکنی و بگذاری مردم کار خودشان را بکنند.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: عملکرد جزیره ای وزارتخانه ها در دولت باید براساس یک سیاستگذاری کلان و نظارت قوی به هم پیوند بخورند و تبدیل به یک هم افزایی شوند، این امکان پذیر نیست الا آنکه رئیس جمهور به عنوان محور اداره امور اجرایی کشور، قوی عمل کند. به علاوه سایر قوا نیز با هم در اجرای تصمیمات هماهنگ بشوند تا یک خروجی از دل این هماهنگی ها بیرون بیاید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.