برای متهمان پرونده هواپیمای اوکراینی حکم محاربه صادر نشد؟

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره صدور احکام اولیه متهمان پرونده هواپیمای اوکراینی و اینکه چرا حکم اعدام صادر نشده و اسامی متهمان رسانه ای نشده است؟ گفت: رای قانونی لازم و بدوی صادر شده است. در ایام فروردین ماه فرایند ابلاغ رای صادره صورت پذیرفته است و از طریق مرکز رسانه قوه قضاییه اطلاع رسانی شد و در رسانه ملی رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران اطلاع رسانی کردند و اطلاع رسانی در حد کفایت شده است.

به گزارش تازه‌نیوز، مسعود ستایشی در نشست خبری امروز ضمن  اعلام آمادگی قوه قضاییه بر ادامه روند تعامل و همکاری با قوای دیگر در راستای بیانات رهبری گفت: در راستای تاکیدات رهبری مبنی بر ضرورت پاسداشت وفاق جمعی همه مسئولان برای برطرف کردن همه مشکلات مردم، اعلام می کنم قوه قضاییه خود را مصداق تاکید رهبری دانسته است.  مردم با مشکلات معیشتی مواجه‌اند و همه مسئولان باید برای رفع این مشکلات منسجم شوند.

به نقل از ایسنا، سخنگوی قوه قضاییه افزود: یقین داریم گره‌های سخت با همبستگی ملی در ایران عزیز اسلامی حل می شود. در این راستا رییس قوه قضاییه به همه مسئولان دستور دادند تا پیشنهادات خود را ارائه کنند. البته می دانیم باید اقدامات عملی برای تحقق این مهم صورت گیرد.

وی از حضور مردم  در راهپیمایی روز قدس تقدیر کرد و گفت: این راهپیمایی بار دیگر اراده امت اسلامی بر پاک شدن رژیم منحوس صهیونیستی را نشان داد.

این مطالب را هم ببینید:

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره صدور کیفرخواست برای برخی مسئولان برای ترک فعل‌های صورت گرفته درباره اجرای قانون هوای پاک گفت: دادستان تهران در این زمینه نکاتی را ارائه دادند. پرونده اجرای قانون هوای پاک  در شعبه سوم ناحیه ۲۸ دادسرای انقلاب تهران ویژه کارکنان دولت مطرح است و برای ۵ نفر از  مسئولان سابق  قرار نهایی جلب دادرسی صادر شده و کیفرخواست نیز صادر شده و پرونده به دادگاه ارسال شده است  و هر زمان که رای صادر شد و به قطعیت رسید،  اطلاع رسانی می کنیم.

وی افزود: اتهام  این متهمان سوءاستفاده از مقام و موقعیت شغلی بوده و تصمیمات لازم در مرحله دادسرا اتخاذ شده است. این متهمان معاونت برق و انرژی در یکی از وزارت خانه‌ها، معاونت وقت نظارت در یکی از سازمان‌ها، معاونت وقت تدوین و ترویج در یکی از سازمان‌ها، معاون وقت وزیر در یکی از شرکت‌های خدمت رسان و معاون یکی از سازمان‌های خدمت رسان بودند. متاسفانه بر اساس این سمت‌ها مرتکب این اتهامات شده‌اند  و به زودی نتیجه اعلام می شود.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره  صدور احکام اولیه متهمان  پرونده هواپیمای اوکراینی و اینکه چرا حکم اعدام صادر نشده و اسامی متهمان رسانه ای نشده است؟  گفت: رای قانونی لازم و بدوی صادر شده است. در ایام فروردین ماه فرایند ابلاغ رای صادره صورت پذیرفته است و از طریق مرکز رسانه قوه قضاییه اطلاع رسانی شد و در رسانه ملی رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران اطلاع رسانی کردند و اطلاع رسانی در حد کفایت شده است.

وی افزود: در ارتباط با اسامی محدودیت‌هایی داریم و اسامی و سمت‌ها را داریم ولی با توجه به محدودیت‌ها سعی داریم در راستای موازین قانونی قدم برداریم. عدم اعلام اسامی بخاطر همین است و اگر آرا قطعی شود با رعایت مقررات اطلاع رسانی می شود. اجازه انتشارمحکومان در مرحله بدوی وجود ندارد. تمام عناوین به صورت شفاف اطلاع رسانی شده است.

وی افزود: قضات رسیدگی کننده به این پرونده به لحاظ اینکه قتل شبه عمد و لغو دستور را احراز کردند باید مطابق موازین قانونی و  متناسب با جرم، حکم به مجازات را صادر کنند. برای متهم ردیف اول  احراز قتل شبه عمد و لغو دستور بود  و حداکثر مجازات آن سه سال بابت قتل شبه عمد و ۱۰ سال بابت اتهام لغو دستور است. مجازات تکمیلی هم برای متهمان در نظر گرفته شده است‌.  بر خلاف ادعای مطروحه اساسا عنوان محاربه برای متهمان نمی توانسته مطرح باشد زیرا متهم به تصور مقابله با موشک چنین اقدامی را مرتکب شده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.