«حسن روحانی را محاکمه کنید»؛ ماجرا چیست؟

خبرگزاری نزدیک به حوزه علمیه قم می‌گوید طرح بحث رفراندوم «احمقانه» است و حسن روحانی باید محاکمه شود!

به گزارش تازه‌نیوز، وبسایت «رسا» نزدیک به حوزه علمیه قم در یادداشتی، طرح موضوع رفراندوم را «احمقانه» توصیف کرد و از «کوتاهی» نهادها و دستگاه‌های ذیربط در «محاکمه» حسن روحانی انتقاد کرد.

در بخشی از یادداشت این وبسایت آمده «قطعاً طرح بحث رفراندوم، در حالی که جمعیت فعال کشور در تمام برنامه‌های کشور حضور دارند، طرح بحثی احمقانه و جهت به انحراف کشاندن اذهان است. وقتی که بیش از 25 میلیون نفر از جمعیت کشور در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی و سایر همرزمانش که یک فرمانده یگانی از امنیتی‌ترین نیروهای برون مرزی کشور شرکت می‌کنند نشان از عمق وفاداری مردم نسبت به نظام را نشان می‌دهد».

به نقل از اصلاحات‌نیوز، این یادداشت افزوده «از طرفی اگر بخواهیم برای هر نسل یک رفراندوم برگزار کنیم، با آنارشی حکومتی مواجه خواهیم شد و هر ده سال یک بار باید مردم برای انتخاب شیوه نظام سیاسی که حداقل نیازمند چند ده سال فعالیت جهت بروز ویژگی‌ها، فواید و مضراتش نیاز دارد، شرکت کنند».

بیشتر بخوانید:

نویسنده همچنین تاکید کرده که «علت طرح موضوع رفراندوم که بیشتر و پیشتر توسط جریان اصلاح طلب به خصوص حسن روحانی مطرح می‌شود، تلاش این جریان برای احیای قدرت خود در کشور است. از این رو می‌توان درباره این عملکرد حسن روحانی، نهادها و دستگاه‌هایی را مقصر شناخت که در محاکمه حسن روحانی و وزرای او کوتاهی کردند».

این یادداشت ادامه داده که «جریان حسن روحانی برای قبضه کامل قدرت در کشور نیاز دارند با شروع بازی‌های سیاسی از قبیل رفراندوم و طرح مباحثی از قبیل اینکه همه مردم از دین زده شده‌اند یا مردم از شیوه حکمرانی فعلی ناراضی هستند، می‌خواهند برای انتخابات‌های پیش رو عرض اندام کنند؛ وگرنه آن‌ها غیر از این راهی پیش روی خود نمی‌بینند».

نویسنده استدلال عجیبی در رد رفراندوم دارد؛ نویسنده استناد کرده به سوالی که درباره رفراندوم از چت جی‌پی‌تی پرسیده و جواب هوش مصنوعی را استدلالی در رد رفراندوم دانسته است. در این یادداشت آمده: «به اذعان ربات چت جی‌پی‌تی که وقتی از او درباره رفراندوم پرسیدیم نوشت: «در بعضی دیگر از کشورها، این روش به دلیل مشکلاتی مانند تلاش برای تقویت جنبش‌های انحرافی، از آن استفاده نمی‌شود.»

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.