بنزین باید چگونه گران شود؟/ بزرگترین ضربه به اقتصاد با این طرح وارد شد

کارشناس حوزه انرژی گفت: بنزین باید به صورت عادت و تدریجی گران شود.

به گزارش تازه‌نیوز، حسن مرادی، کارشناس حوزه انرژی در پاسخ به پرسشی در باب چرایی مساله شدن مداوم و چند باره بنزین گفت: «بنزین در جهان یک کالای استراتژیک است. بنزین برای مردم یک نیاز روزانه است. کشور ما هم باید از این الگوی جهانی پیروی کند. ما به دلیل استفاده از ناوگان حمل و نقل کهنه، در سرانه مصرف بنزین یکی از کشورهای پر مصرف هستیم.»

وی ادامه داد: «عملکرد پالایشگاه‌های ما نسبت به پالایشگاه‌های روز دنیا بسیار ضعیف است. وابستگی دولت به بودجه بنزین زیاد است؛ به همین خاطر باید نگاهی ویژه نسبت به آن داشته باشد. اگر ما بخواهیم از نظر اقتصادی زیان نبینیم، بایستی بنزین را به صورت عادت گران کنیم. در مجلس ششم طرحی با عنوان گران شدن سالانه بنزین تصویب شد، اما مجلس هفتم با طرح تصویب قیمت‌ها آن را منتفی کرد. بزرگترین ضربه به اقتصاد با این طرح وارد شد.»

این کارشناس حوزه انرژی عنوان کرد: «دولت باید از عرضه بنزین با کارت‌های شناور خودداری کند تا مقدار مصرف بنزین هر شخص تعیین شود. با این روش از قاچاق بنزین جلوگیری می‌شود. بارها به دولت پیشنهاد دادم که در نقاط مرزی با یک قیمت منطقی بنزین را از طریق پمپ‌های بنزین به کشورهای همسایه عرضه کنیم و از این طریق درآمد کسب کنیم.»

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.