شباهت عجیب دولت روحانی و رئیسی/ بورس و خودرو بلای جان دو دولت شد!

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: به نظرم نمایندگان در استیضاح کنونی به فکر منافع ملی بودند. به هر حال گرانی‌هایی که صورت گرفت و به ویژه در حوزه خودرو مردم را ناراحت کرد. حوزه خودر در دولت آقای رئیسی شرایطی را رقم زد که بورس برای دولت آقای روحانی به وجود آورد

به گزارش تازه‌نیوز، پس از استیضاح سیدرضا فاطمی امین برخی چنین تعبیر کردند که میان دولت و مجلس همگرایی سابق وجود ندارد اما آیا چنین است؟

به نقل از نامه‌نیوز، احمد بخشایش اردستانی، نماینده اسبق مجلس و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع گفت: «به نظر من اختلاف دولت و مجلس طبیعی است و مجلس می‌خواهد از حق قانونی خودش استفاده کند و نظارت کند و دولت هم می‌خواهد کارآمد باشد و ارتباطی مبتنی بر تعامل با مجلس داشته باشد. وزرا دو بال دارند؛ یک بالشان به مجلس به دلیل رأی اعتماد متصل است و بال دیگر به دولت متصل است. ما نمی‌خواهیم به حواشی بپردازیم اما به نظرم نمایندگان در استیضاح کنونی به فکر منافع ملی بودند. به هر حال گرانی‌هایی که صورت گرفت و به ویژه در حوزه خودرو مردم را ناراحت کرد. حوزه خودر در دولت آقای رئیسی شرایطی را رقم زد که بورس برای دولت آقای روحانی به وجود آورد».

او ادامه داد: «این را هم باید گفت که نمایندگان در سال آخر خود را بین آسمان و زمین رها می‌بینند و تصور می‌کنند وزرا کمتر به آنها توجه می‌کنند. نمایندگان هم نزد مردم می‌روند و مردم گلایه می‌کنند که این وضع گرانی‌ها چیست و باید پاسخ به مردم بدهند. به همین دلیل یعنی رأی آوردن نظارت بیشتری بر دولت می‌کنند».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «درباره اینکه اختلاف بین مجلس و دولت وجود دارد، من چنین احساسی ندارم و مجلس با دولت همسو است. خود همین مجلس بود که از آقای رئیسی دعوت کردند اما شاید بتوان گفت در سال آخر مجلس برخی نمایندگان می‌خواهند قدری دامن خود را از دولت کنار بکشند».

او در پایان گفت: «در مجلس هم طیف‌های مختلفی وجود دارد و گرچه اصولگرایان مجلس را در اختیار دارند اما در خود اصولگرایان هم طیف‌بندی شده است. خاصیت سیاست این است که باید با اقلیت و اکثریت همراه باشد و حتی وقتی همه اصولگرا هم هستند، به دلیل خاصیت ذاتی سیاست، همان اصولگرایان به طیف‌های مختلفی تقسیم می‌شود؛ مثلا یک عده می‌شوند حامیان پایداری، یک عده نزدیک به آقای قالیباف می‌شود و عده‌ای دیگر هم حامی دولت می‌شود و برخی هم میان اینها معلق‌اند و هر وقت به سمت یکی از اینها حرکت می‌کنند. بنابراین طبیعی است که نگاه‌ها در مجلس نسبت به دولت یکسان نباشد و گاهی اختلاف‌نظرهایی وجود داشته باشد».

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.