حسن روحانی بازگشت: ما را گریزی از بازخوانی تاریخ رفته نیست!

سایت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی امروز در جلسه وزیران و معاونان رئیس‌جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم، به طور رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، رئیس‌جمهور سابق ایران در یادداشتی وب سایت رسمی خود را پایگاهی برای ارتباط و پاسخگویی و تعامل با افکار عمومی و روایت تکه‌ای از تاریخ ایران در دوره هشت‌ ساله دولت‌های یازدهم و دوازدهم عنوان کرده و نوشت: نگاه این وب‌سایت صرفا به گذشته نخواهد بود؛ تجزیه و تحلیل مسائل امروز ایران و پیش‌بینی فضای فردا، نقد سازنده و دلسوزانه نسبت به حاکمان و ارائهٔ پیشنهادات مفید برای دستیابی به اهداف بلند ملی و ارائهٔ راهکارها و برنامه‌ها برای رفع مشکلات مردم و پیشرفت و سربلندی کشور نیز از اهداف فعالیت این وب‌سایت خواهد بود.

به نقل از جماران، متن کامل یادداشت روحانی را در ادامه می‌خوانید:

مسئولیت‌های رسمی را پایانی است ولی خادمی مردم و در کنار آنها زیستن و از افکار بلند آنان بهره جستن را پایانی نیست و تا آخرین لحظات عمر ادامه خواهد داشت. توسعهٔ ایران سربلند، وظیفهٔ همگان در هر کجا و هر زمان است. بازنشستگی و باز ایستادن برای یک رئیس‌جمهور پیشین معنا ندارد؛ تعامل با افکار عمومی، پاسخگویی، بیان کامیابی‌ها و ناکامی‌ها و تشریح کارنامه و میراث نمی‌تواند نقطهٔ پایانی داشته باشد خصوصاً برای رئیس دولتی که سال‌ها زیر فشار سهمگین مخالفان و زخمیِ استانداردهای دوگانه بوده و البته بی‌بهره از امتیازات حاکمیت یکدست.

این وب‌سایت پایگاهی است برای همان ارتباط و پاسخگویی، وب‌سایتی که تلاش دارد نمادی از یک تعهد بدون توقف به افکار عمومی باشد؛ گرچه دورهٔ مسؤولیت رسمی به سر آمده اما تا همیشه این شهروندان‌اند که ولی‌نعمت‌اند و صاحبان حق.

این وب‌سایت، دریچهٔ اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها، اعلام مواضع اکنون و مرور گذشتهٔ مرتبط با مسئولیت‌های بنده است و فراتر از این، میزبان آرا و روایت‌های همکارانم در دولت‌های یازدهم و دوازدهم نیز خواهد بود و پایگاهی خواهد شد برای ارائهٔ تجربه و تحلیل مدیران ارشد از راه رفته و مسیر پیش روی ایران. افزون بر این، وفاداری به حقیقت و تعهد به آگاهی‌بخشی اقتضا می‌کند که به ادعاهای خلاف واقع و گزاره‌های گمراه‌کننده نیز پاسخ داده شود تا قضاوت برای افکار عمومی تسهیل گردد.

بیان میراث آن هشت سال در حوزه‌های مختلف و به طور کلی روایت آن هشت سال، یکی از اهداف اصلی فعالیت این رسانه خواهد بود که روایت، همان یادآوری است و یادآوری، سوی مقابل فراموشی.

روایت آن سال‌ها مهم است چراکه نه فقط روایت یک دورهٔ مسئولیت یا روایت دوره‌ای هشت ساله از نهاد دولت، که روایتی از یک مقطع زمانی مهم از ایران ماست، تکه‌ای از تاریخ وطن.

شوربختانه روایت‌ها در سایهٔ هجوم ایران‌ستیزی بیگانه و جور رقیب خانگی، ناتمام مانده‌اند و در این میان شاید گذر زمان، به شنیدن و گفتن، به حقیقت‌جویی و به انصاف، مجال دوباره دهد و روزی این ناتمام‌ها هم تمام شوند.

عمیقا باور دارم که ما را گریزی از گفت‌وگوی انتقادی نیست، گریزی از بازخوانی تاریخ رفته، گریزی از بی‌طرفی مسئولانه چراکه فرصت‌ها برای ایران، برای توسعهٔ ایران، برای احیای آینده و برای بازسازی رؤیایی ایرانی، محدود است و کوتاه.

نگاه این وب‌سایت صرفا به گذشته نخواهد بود؛ تجزیه و تحلیل مسائل امروز ایران و پیش‌بینی فضای فردا، نقد سازنده و دلسوزانه نسبت به حاکمان و ارائهٔ پیشنهادات مفید برای دستیابی به اهداف بلند ملی و ارائهٔ راهکارها و برنامه‌ها برای رفع مشکلات مردم و پیشرفت و سربلندی کشور نیز از اهداف فعالیت این وب‌سایت خواهد بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.