یکی از رکوردهای مسی دود شد و به هوا رفت!

کیلیان امباپه با دو گلی که دیشب وارد ردوازه باشاک شهیر کرد، توانست رکوردی جدید در لیگ قهرمانان ثبت کند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ورزش سه، پی اس جی شب گذشته توانست در پارک دو پرنس با نتیجه ۵-۱ بر باشاک شهیر پیروز شده و به عنوان صدرنشین راهی دور بعد لیگ قهرمانان شود.

نیمار در این بازی هت تریک کرد و کیلیان امباپه نیز دبل کرد. این دو گل باعث شد تا امباپه رکوردی جدید در لیگ قهرمانان ثبت کند. ستاره فرانسوی حالا با ۲۱ سال ۳۵۵ روز جوان ترین بازیکنی است که به رکورد ۲۰ گل یا بیشتر در لیگ قهرمانان دست پیدا می کند.

این رکورد پیش از این در اختیار لیونل مسی بود که وقتی ۲۲ سال و ۲۶۶ روز داشت توانسته بود ۲۰ گل در لیگ قهرمانان بزند. رائول گونزالس اسطوره رئال نیز در جایگاه سوم قرار دارد(۲۲ سال و ۲۹۷ روز).

امباپه فصل ۱۷-۲۰۱۶ در موناکو بود که خود را به عنوان یک ستاره مطرح کرد و توانست ۵ گل در لیگ قهرمانان به ثمر برساند. او تابستان ۲۰۱۷ به پی اس جی پیوست.

فصل ۱۸-۲۰۱۷ امباپه ۴ گل زد، فصل ۱۹-۲۰۱۸ پنج گل و فصل گذشته نیز ۵ گل به ثمر رساند. با دو گل دیشب او حالا در لیگ قهرمانان ۲۱ گله است.

آخرین بار او ۱۱ دسامبر ۲۰۱۹ در پیروزی ۵-۰ بر گالاتاسرای توانسته بود گلزنی کند و دیشب به طلسم یک ساله اش پایان داد.

رکورد او توسط ارلینگ هالند به شدت تهدید می شود. ستاره نروژی دورتموند در ۱۲ بازی لیگ قهرمانان خود ۱۶ گل زده و در حالی که هنوز ۲۰ ساله است، می تواند با زدن ۴ گل دیگر، رکورد امباپه را بشکند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.