سناریوی سازمان جهانی بهداشت در مورد کووید۱۹ برای فصل پاییز

دولت‌ها «عادی‌سازی کووید۱۹» را در دستورکار قرار دهند

مدیر بخش اروپایی سازمان جهانی بهداشت ضمن اشاره به روند گسترش بیماری کووید۱۹ در اروپا گفت: دولت‌ها باید برای جبران خسارات و ضربات ناشی از شیوع این ویروس در ماه‌های نخست سال تلاش کنند و راه روشنی را در پیش بگیرند و آن عبارت است از «عادی‌سازی بیماری کووید۱۹».

به گزارش تازه نیوز، هانس گلوژ، مدیر بخش اروپایی سازمان جهانی بهداشت در گفت‌وگویی به تشریح سناریوی پیش‌بینی شده از سوی این سازمان در مورد کووید-19 در فصل پاییز پرداخت که خلاصه آن به شرح زیر ارائه می‌شود.

افزایش تعداد قربانیان کووید19 در اروپا

این مقام سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که با افزایش تعداد روزانۀ جان باختگان بر اثر کووید -19 در اروپا روبه‌رو خواهیم بود. این پاندمی شدیدتر خواهد شد و آمار قربانیان در ماه های اکتبر و نوامبر با افزایش روبرو خواهد بود.

احتمال نیاز به انواع مختلفی از واکسن

وی معتقد است که در حال حاضر کشورها مایل نیستند این اخبار را بشنوند. البته نوید داد که این پاندمی دیر یا زود متوقف خواهد شد و پایان آن زمانی خواهد بود که ما همزیستی با این ویروس را یاد خواهیم گرفت و این امر به خود ما بستگی دارد. به عقیدۀ وی واکسن ممکن است راه حل فوری نباشد، زیرا ما نمی دانیم که آیا برای همۀ مردم موثر خواهد بود یا خیر و احتمالاً به انواع مختلف آن نیاز خواهد بود.

فصل سرد کرونایی در انتظار اروپایی‌ها

بخش قابل توجهی از کشورهای اروپا در هفته های اخیر شاهد افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا بوده اند. تعطیلات تابستانی، جابجایی های گروهی و تجمعات نقش مهمی در این افزایش داشته اند. با فرارسیدن فصل سرما این چارچوب ممکن است وخیم تر گردد.

پاسخگو نبودن تعطیلی و محدودیت‌‌ها

ویروس ها اغلب در ماه های زمستان بهتر در محیط باقی می مانند و ویروس های دستگاه تنفسی می توانند در هوای سرد و خشک راحت تر انتقال پیدا کنند. افزایش بالقوۀ ویروس کرونا ممکن است به رفتار انسان ها در خلال زمستان بستگی داشته باشد و این امر فقط به آب و هوا مربوط نمی شود. زیرا در فصل سرما مردم بیشتر تمایل دارند در فضاهای بسته تجمع کنند. در هر صورت محدودیت رفت و آمد و تعطیلی فعالیت ها به سبب خسارات شدید اقتصادی و روانی دیگر یک گزینه به شمار نمی آید.

عادی‌سازی بیماری کووید 19 در جهان

مرحلۀ همزیستی با ویروس ما را ملزم به اتخاذ تصمیمات روشن می نماید. دولت ها باید تلاش کنند خسارات و ضربات ناشی از شیوع این ویروس در ماه های نخست سال را جبران کرده و راه روشنی را در پیش بگیرند و آن عبارت است از عادی سازی این بیماری ست.

واکسیناسیون لزوما باعث ازبین رفتن کووید19 نمی‌شود

دانشمندان معتقدند که این ویروس با ما خواهد ماند اگرچه کمتر مسری خواهد بود. مانند سایر بیماری ها یک واکسیناسیون جمعی به سختی منجر به از بین رفتن کامل بیماری خواهد شد. این امر فقط در مورد آبله موثر واقع شد. لیکن آنچه مسلم است این است که این بحران بهداشتی از بین خواهد رفت.

منبع: ایل جورنال (ایتالیا)

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.