جزئیات اجرای دو حکم اعدام به اتهام «ارتداد، قرآن سوزی و توهین به پیامبر و مقدسات اسلامی»

قوه قضائیه اعلام کرد: محکومین (یوسف مهرداد و صدرالله فاضلی زارعی)، اهانت‌های خود به مقدسات دینی را در فضای مجازی منتشر می‌کردند.

به گزارش تازه‌نیوز، دو  نفر در اراک به اتهاماتی از جمله قرآن سوزی، ارتداد و توهین به پیامبر اسلام و مقدسات اسلامی اعدام شدند.

این دو نفر به نام یوسف مهرداد (دستگیر شده در اردبیل) و صدرالله فاضلی زارعی (دستگیر شده در یاسوج) در اراک محاکمه و به اعدام محکوم شده بودند.

به نقل از عصر ایران به نقل از مرکز اطلاع رسانی قوه قضائیه، براساس رای صادره، صدرالله فاضلی زارعی، به اتهام سب‌النبی، ارتداد فطری، قذف مادر پیامبر اکرم (ص)، استخفاف قرآن به وسیله سوزاندن، توهین به مقدسات و انتشار تصاویر خصوصی دیگران بدون رضایت و یوسف مهرداد به اتهام سب النبی و توهین به مقدسات دینی و اسلامی به اعدام محکوم شدند.

خبرگزاری قوه قضائیه (میزان)، اتهامات این دو نفر را این گونه نوشته است: “دو مجرم اسلام‌ستیز و هتاک به مقدساتِ مسلمانان جهان و ارزش‌های فرهنگی و اعتقادی مردم ایران، که از طریق فعالیت گسترده در فضای مجازی اقدام به توهین به دین مبین اسلام، شخصیت پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام و نشر عمومی این توهین‌ها می‌کردند، به دلیل ارتکاب جرایم علنی نظیر سب‌النبی، اهانت و اتهام به مادر پیامبر اکرم (ص)، استخفاف قرآن به وسیله سوزاندن و توهین به مقدسات، به دار مجازات آویخته شدند”.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.