محاکمه حسن روحانی جدی‌تر شد: دیر و زود دارد، اما سوخت‌‎وسوز ندارد!

مشاور عالی فرمانده سپاه درباره محاکمه روحانی گفت: دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد.

به گزارش تازه‌نیوز، دانشجو نوشت: حسین طائب، مشاور عالی فرمانده سپاه، در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه خوارزمی به تبیین وضعیت کشور در سه عرصه بین المللی، منطقه‌ای و داخلی پرداخت و به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

بخش هایی از صحبت های طائب را در ادامه می خوانید:

  • باید مهاجرت را در حوزه‌های مختلف مدیریت کنیم. پس از کرونا خدمات ما در حوزه بهداری و پرستاری را دیدند، اکنون کشورهای زیادی به دنبال جذب پرستاران ما هستند. وی تأکید کرد: گرانی داریم. این گرانی‌ها متأثر از بازی است که بخشی از این بازی را دشمن بازی می‌کند و بخشی دیگر متعلق به خودمان است.
  • درخصوص آزادی بیان در ایران پس از آنکه از مسئولیت خارج شدم، مشغول جهاد تبیین هستم و دانشگاه‌های زیادی رفته ام. آیا دیده اید با یکی از دانشجویان این دانشگاه‌ها به دلیل سوال از من برخورد شده باشد؟
  • هیچ کشوری عامل بیگانه را قبول نمی‌کند چه نخبه باشد چه نباشد. سال ۷۱ یا ۷۰ که معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات بودم، آمریکایی‌ها که نفت کشور ما را از دست داده بودند، یک نفر را به عنوان نخبه شیمی معرفی کردند تا در وزارت نفت مشغول شود. برنامه شان این بود که پس از مدتی به عنوان وزیر نفت باشد. ما مخالفت کردیم. سیستم اطلاعاتی این را فهمید و چرا باید اجازه دهیم چنین فردی حتی نخبه باشد، به وزارت نفت بیاید؟
  •  در زمانی که غرب دنبال براندازی در کشور است، ما باید داخل را آرام نگه داری. وقتی آمریکایی‌ها صراحتا می‌گویند که در امور ایران دخالت می‌کنند و اسرائیلی‌ها می‌گویند که در ایران مشغول عملیات هستند، نباید مقابله کنیم؟
  • اعتراض با براندازی فرق می‌کند، هیچ کشوری اجازه براندازی نمی‌دهد. در اعتراضات با کسی که می‌خواهد نفوذ کند، مقابله می‌کنیم. نفوذی هم در حاکمیت بوده، هم در حوزه‌های سیاسی و هم اجتماعی. در نفوذی‌های حاکمیت هیچگونه کوتاهی نکرده ایم و هر موردی دیده ام برخورد کرده ایم. اما اگر نفوذی در جمعیت باشد، باید برخورد کنیم.
  • در خصوص اینکه رهبر به گروهی از زندانیان سیاسی عفو دادند با این حال برخورد دانشگاه‌ها با دانشجویان سنگین است، آن عفو برای زندانیان بود. اگر همان وسط اغتشاشات فرمان عفو می‌دادند، اثر نداشت. ما آنچه می‌خواهیم برداریم، مقابله با نفوذی هاست.
  • معتقدم که روند فساد کاهشی است و روند مبارزه با فساد افزایشی است. در جریان مبارزه با فساد حتی خانه نشین شده ام. عمده فساد از طریق جریان خارجی به داخلی است.
  • رهبر انقلاب اعلام عمومی کردند که مراقب ثروت‌های بادآورده باشید، آن زمان مبارزه جدی می‌کردیم با فساد، اما چون دوره توسعه بود، مطرح نمی‌شد. هرچه پیشتر آمدیم، برخوردها قوی‌تر شد. برادر رئیس جمهور، پسر رئیس جمهور و … از جمله افرادی هستند که با آنان برخورد شده است.
  • اگر در مبارزه با فساد موفق می‌شدیم، بسیاری از مشکلات امروز کشور نبود. اما می‌خوام بگویم که هرچه جلوتر می‌رویم، جریان ثروت از قدرت بیشتر می‌شود، ولی مقابله با فساد هم بیشتر شده است.
  • گفتید مصونیت، چه کسی مصونیت دارد؟ به مقابله با فساد در آمریکا اشاره کردید؛ مگر جنبش ۹۹ درصد را سرکوب نکردند؟ کدام بخش حقوق بشر در اروپا اتفاق افتاده است؟
  •  درباره محاکمه روحانی، دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد. اما اینکه الان اولویت ما محاکمه قبلی‌ها است؟ جامعه را به سمت حل مسائل ببریم و پیشرفت کشور را دنبال کنیم یا حتی موضوع اقتصاد و پیشرفت را تبدیل به دعوا سیاسی کنیم؟
  • اگر این دولت موفق شد و نشان بدهد که روندها را تغییر داده، پایان ۴ سال نشان دهد که پیشرفت در کشور اتفاق می‌افتد، آن موقع مطالبه گری صورت می‌گیرد. مطالبه گری بخشی نیست؛ مطالبه عمومی است با برخورد کسی که ترک فعل کرده است. مفاسد را نمی‌گویم.
  •   درخصوص اینکه دغدغه مسئولان، موضوع حجاب است، چه کسی چنین حرفی زده است؟ ا اگر دغدغه این بود، استیضاح نباید شکل بگیرد مگر مسئولان فرهنگی، عزل و نصب‌ها نباید اتفاق می‌افتاد.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.