اسرائیل: ایران پشت حملات موشکی به تل‌آویو است

سخنگوی ارتش اسراییل در اظهاراتی مدعی شد، ایران جنبش جهاد اسلامی فلسطین را تشویق به ادامه حملات موشکی به شهرهای اسراییل می کند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از وبگاه سندیکای خبری یهود (JNS)، دریاسالار “دانیل هاگاری” سخنگوی ارتش اسراییل در اظهاراتی مدعی شد که ایران رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین (PIJ) را که در دمشق و بیروت مستقر هستند، تشویق می کند تا به جوخه های موشکی شان در غزه دستور دهند تا به شلیک موشک به سمت اسراییل ادامه دهند.

به نقل از عصرایران، این مقام نظامی اسراییل به خبرنگاران گفت: “جهاد اسلامی مستقر در غزه از رهبران شان در دمشق و بیروت دستور می گیرند، رهبرانی که با حقوق و دستمزد دریافتی از ایران در بیروت و دمشق در هتل‌های لوکس زندگی می‌کنند و سوار مرسدس می شوند، مسئول این اقدام هستند.”

اشاره این مقام نظامی اسراییلی به “زیاد نخاله “دبیر کل  جنبش جهاد اسلامی فلسطین است که در دمشق زندگی می کند و اغلب به بیروت سفر می کند.

این مقام نظامی اسراییلی مدعی شد:” ایران آنها را تحت فشار قرار می دهد تا به اعضای جهاد اسلامی در غزه بگویند که به شلیک ادامه دهند. چون برای ایران خوب است و به نفع ایران است.”

هاگاری  همچنین به موضوع کار نکردن سامانه گنبد آهنین در جریان حملات اخیر موشکی گروه های مقاومت فلسطینی به شهرهای اسراییل هم اشاره ای کرد.

او در این باره گفت که ارتش اسراییل در حال بررسی این موضوع است که چرا گنبد آهنین نتوانست حملات موشکی ساعت ۶ بعد از ظهر روز پنج شنبه گذشته به تل آویو را رهگیری کند.

در جریان حمله موشکی روز پنج شنبه مقاومت فلسطینی به یک ساختمان مسکونی در جنوب تل آویو، بنا به گفته مقامات اسراییلی یک مرد ۷۰ ساله کشته و ۴ نفر دیگر زخمی شدند.

گروه های مقاومت فلسطینی کار نکردن و اختلال در سامانه گنبد آهنین اسراییل در جریان حملات موشکی اخیرشان را به نفوذ پذیر بودن این سیستم مرتبط دانسته و آن را دستاوردی مهم برای مقاومت فلسطین می دانند.

مقامات نظامی و امنیتی اسراییل غالبا تلاش می کنند میزان تلفات حملات موشکی گروه های مقاومت به شهرهای خود را سانسور کرده و در این باره اطلاع رسانی زیادی نکنند.

در ۷۲ ساعت گذشته قریب به بیش از ۸۰۰ پرتابه موشکی از نوار غزه به تلافی حملات اسراییل برای ترور فرماندهان ارشد مقاومت در غزه، شلیک شده است.

طبق اعلام مقامات اسراییلی حدود ۱.۵ میلیون اسراییلی در شهرها و شهرک های اسراییلی جنوب و مرکز فلسطین اشغالی، در روزهای اخیر زیر امواج حملات موشکی جنبش جهاد اسلامی فلسطین قرار گرفته‌ و مجبور شده اند به پناهگاه بروند.

این حملات موشکی به تلافی حملات هوایی اسراییل به خانه های فرماندهان مقاومت در غزه است که در طی آنها غیرنظامیان فلسطینی زیادی جان باخته و زخمی شده اند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرده شرط اصلی این گروه برای توقف حملات موشکی به شهرها و شهرک های اسراییل، توقف حملات هوایی اسراییل به منظور هدف قرار دادن فرماندهان مقاومت و خانواده های آنهاست. در جریان این حملات همسر و فرزندان فرماندهان مقاومت نیز به شهادت می رسند.

روز پنج شنبه ارتش اسراییل خانه “علی غالی” یکی از فرماندهان ارشد نیروی موشکی جهاد اسلامی در غزه را هدف قرار داد و این فرمانده فلسطینی را به شهادت رساند.

در اواخر همان روز، ارتش اسراییل اعلام کرد که خانه یکی دیگر از فرماندهان جهاد اسلامی را که قرار بود جایگزین غالی در جنوب غزه شود،هدف قرار داده است. جنبش جهاد اسلامی تایید کرد که این مرد “احمد ابودقا” یکی از فرماندهان آن بوده است.

در جریان درگیری های اخیر و طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین تاکنون دستکم ۲۸ نفر در نوار غزه به شهادت رسیده اند که در میان آنها زنان و کودکان نیز وجود دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.